Nowy inkubator innowacji C.H. Robinson® Labs™ ośrodkiem innowacji technologicznych w łańcuchu dostaw

0 570

C.H. Robinson oficjalnie uruchomił C.H. Robinson Labs – inkubator innowacji, w którym będą tworzone, testowane i skalowane nowatorskie koncepcje w zakresie logistyki i łańcucha dostaw, na podstawie których powstaną rozwiązania dla klientów i przewoźników firmy. Do zarządzania inkubatorem, zwanym nieformalnie Robinson Labs, został wyznaczony Tim Gagnon, wiceprezes C.H. Robinson ds. analityki i data science, który pokieruje wyspecjalizowanymi zespołami analityków danych w Minneapolis, Chicago, Dolinie Krzemowej i Warszawie.

Za pośrednictwem Robinson Labs eksperci logistyczni, zespoły ds. innowacji i analitycy danych firmy – we współpracy z klientami i przewoźnikami – opracowują spersonalizowane rozwiązania spedycyjne z wykorzystaniem wiodącej technologii zbudowanej przez ekspertów zarządzaniem łańcuchami dostaw dla ekspertów w tej branży. Robinson Labs działa ściśle z zespołem technologicznym C.H. Robinson złożonym z ponad tysiąca analityków danych, inżynierów i programistów. Po wypróbowaniu danego rozwiązania zespoły wspólnie wykorzystują je w obrębie firmy na dużą skalę na potrzeby 124 000 klientów i 76 000 przewoźników kontraktowych.

– Nasi klienci i przewoźnicy wypatrują rozwiązań, które wzmocnią ich pozycję konkurencyjną i zwiększą ich wydajność – powiedział Prezydent i CEO C.H. Robinson Bob Biesterfeld. – Dlatego zawsze stawialiśmy przede wszystkim na współpracę przy rozwiązywaniu najtrudniejszych problemów logistycznych naszych klientów. Inkubator Robinson Labs dowodzi naszego zaangażowania, wskazując jeszcze więcej możliwości zastosowania naszej technologii i najobszerniejszych zbiorów danych w branży do tworzenia rozwiązań, które pozwolą obniżyć koszty transportowe, uprościć procesy i zapewnić jeszcze większą niezawodność i widoczność.

– Zgodnie z duchem innowacyjności w inkubatorze Robinson Labs będą powstawać nowatorskie rozwiązania, które przyczynią się do dalszego rozwoju branży logistycznej. Razem z całym zespołem aktywnie współpracujemy z klientami przy rozwiązywaniu ich problemów w łańcuchu dostaw, a zdobytą w ten sposób wiedzę wykorzystujemy później z korzyścią dla wszystkich naszych klientów i przewoźników – dodał Tim Gagnon.

Inkubator Robinson Labs to jedna z inicjatyw w ramach wartych 1 mld dolarów inwestycji technologicznych firmy. Już teraz – stawiając klientów na pierwszym miejscu zgodnie z misją C.H. Robinson – inkubator oferuje nową łączność cyfrową i zaawansowane narzędzia analityczne, które usprawniają spedycję zarówno z perspektywy klienta, jak i przewoźnika.

Łączność cyfrowa

Robinson Labs tworzy sprawne narzędzia do zarządzania transportem i udostępnia je za pośrednictwem najlepszych systemów zarządzania transportem (TMS) i  planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP). Począwszy od oprogramowania do ERP i zarządzania transportem Oracle, firma C.H. Robinson ułatwia klientom wybór lokalizacji i sposobu zakupu za jej pośrednictwem. Spedytorzy mogą m.in. z poziomu własnego systemu połączyć się z platformą C.H. Robinson, aby uzyskać dostęp do aktualnych cen rynkowych, prowadzić przetargi przewozów towaru czy na bieżąco śledzić przesyłkę. C.H. Robinson umożliwia bezproblemową integrację systemu Navisphere®, czołowego globalnego systemu zarządzania transportem multimodalnym, z dowolnym systemem preferowanym przez klienta.

– Integrując możliwości naszego systemu Navisphere z wiodącymi technologiami, takimi jak Oracle Netsuite i Transportation Management, pomagamy klientom zwiększyć produktywność i obniżyć koszty – powiedział Gagnon.

Sprawdzone, proste i inteligentne narzędzia analityczne

Za pośrednictwem Robinson Labs firma rozwija swoje oprogramowanie do analityki biznesowej – Navisphere Insight – stanowiące część jej systemu zarządzania transportem Navisphere. Bez konieczności osobnego logowania klienci mogą uzyskać dostęp do Navisphere Insight, otrzymując najważniejsze, praktyczne informacje, które usprawnią proces transportu. Korzystając z milionów punktów danych, analityki prognostycznej i tworzonej przewagi informacyjnej, Robinson Labs podpowiada klientom, jak zwiększyć oszczędności, niezawodność i widoczność. Na przykład narzędzie analizy porównawczej Robinson Labs pozwala spedytorom obniżyć koszty poprzez zmianę czasu realizacji i wielkości woulumenów oraz zoptymalizować czas postoju i zapewnić terminowość dostawy.

Firma C.H. Robinson stosuje zwinne metody wdrażania wspomnianych zaawansowanych narzędzi analityki prognostycznej i w przyszłości zamierza wprowadzić na rynek kolejne nowe funkcje w systemie Navisphere Insight. Wśród nich mają się znaleźć dodatkowe narzędzia do spedycji globalnej oraz zalecenia dotyczące ograniczenia śladu węglowego.

W fazie pilotażowej programu Navisphere Insight uczestniczyły największe firmy takie jak L’Oréal i Target, dzieląc się cennymi uwagami, dzięki którym zostaną uwzględnione potrzeby klientów.

– Współpraca z zespołem C.H. Robinson pomogła nam rozwiązać największe problemy w naszym łańcuchu dostaw. Platforma Insight Analytics i rozwiązania Data Science dostarczyły praktycznych informacji i wsparły działania, które przynoszą firmie L’Oréal znaczące oszczędności – powiedział Adam Hall, wiceprezes L’Oréal ds. transportu. – W warunkach rosnącej złożoności łańcucha dostaw dzięki współpracy z partnerem takim jak C.H. Robinson możemy być spokojni, że nasze produkty dotrą do klientów sprawnie i na czas.

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej