6.1 C
Warszawa
sobota, 20 kwietnia, 2024

Nowe badania Coyote Logistics na temat wyzwań europejskich spedytorów i przewoźników

Europejski rynek transportu drogowego wciąż jest bardzo rozdrobniony. 50% spedytorów współpracuje jednocześnie z ponad 30 przewoźnikami. Specjalistom ds. obsługi łańcuchów dostaw nie jest łatwo poruszać się w tym skomplikowanym świecie. Spedytorzy i przewoźnicy muszą zrozumieć dynamikę rynku, by móc działać efektywnie. Dlatego Coyote Logistics, jeden z największych globalnych dostawców usług logistycznych świadczonych przez stronę trzecią (3PL), opublikował wyniki nowych badań przeprowadzonych na wyłączność, na temat wyzwań, z jakimi muszą się mierzyć specjaliści ds. łańcucha dostaw na dzisiejszym, nieprzewidywalnym rynku.

Raport zatytułowany „The Evolution of Technology + Humanity: Building a Supply Chain for Long-Term Success” („Rozwój technologii i umiejętności człowieka: jak stworzyć łańcuch dostaw zapewniający trwały sukces”) zawiera dane z dwóch ankiet przeprowadzonych wśród spedytorów i przewoźników, oraz wyniki badań zleconych przez Coyote Logistics. We współpracy z firmami badawczymi MakerStreet (centrala w Amsterdamie) i Martec (oddział we Frankfurcie) Coyote Logistics zbadał wyzwania, jakie stoją przed decydentami na wszystkich europejskich rynkach, oraz określił idealne proporcje między wykorzystaniem nowoczesnych technologii i ludzkiej pracy.

Warto podkreślić, że większość spedytorów i przewoźników musi sprostać podobnym wyzwaniom, wśród których najczęściej wymieniane są rosnące koszty, coraz bardziej złożone procesy i niedobór mocy produkcyjnych, a z drugiej strony trudności z zapewnieniem odpowiedniej elastyczności działań oraz widoczności łańcucha dostaw. Ponadto, dla spedytorów i przewoźników idealne proporcje między wykorzystaniem nowoczesnych technologii i ludzkiej pracy wynoszą 60:40. Oba te czynniki muszą współgrać w każdej firmie, która chce osiągać sukcesy w dynamicznie rozwijającym się świecie. Jest to zgodne ze stanowiskiem, jakie firma Coyote Logistics zajmuje od dawna. 

„Zarówno dzięki przeprowadzonym badaniom, jak i doświadczeniu na europejskim rynku transportu drogowego wiemy, że warunkiem osiągnięcia trwałego sukcesu w dziedzinie zarządzania łańcuchami dostaw jest połączenie nowoczesnych technologii z umiejętnościami człowieka” ― powiedział Joel Gard, dyrektor firmy Coyote Logistics na Europę. „Badania „Technology + Humanity” pozwoliły nam lepiej poznać wyzwania, jakie stoją obecnie przed spedytorami i przewoźnikami w związku z rozwojem technologii. Dzięki temu możemy efektywniej wspierać obie te grupy, oferując im wiedzę, zasoby i informacje, które pomogą im w osiąganiu i przekraczaniu celów biznesowych”.

 

Idealne proporcje

W badaniu „Technology + Humanity” sprawdzono, które z 13 zadań zostaną najlepiej wykonane przez człowieka, które należałoby zoptymalizować za pomocą technologii, a które wymagają połączenia obu tych czynników. Okazało się, że umiejętności człowieka są niezastąpione w zadaniach wymagających kreatywności, podejmowania decyzji i myślenia strategicznego, takich jak komunikacja z klientami oraz rozwiązywanie problemów dotyczących wysyłki i dostawy.

Automatyzacja natomiast, to zdaniem spedytorów i przewoźników, najlepiej sprawdza się we wspomaganiu zadań operacyjnych, takich jak zarządzanie zapasami i rezerwacja wysyłek.

Respondenci badań wymienili wiele możliwości włączenia technologii w obsługę łańcucha dostaw. Nie wskazali natomiast żadnego zadania, które mogłoby zostać najlepiej wykonane wyłącznie przez technologię. Według nich, proporcja między wykorzystaniem nowoczesnych technologii i ludzkiej pracy podczas realizacji zadań związanych z łańcuchem dostaw powinna wynosić 60:40.

„Jeśli chcemy dotrzymać kroku coraz to nowym wymaganiom rynku i klientów, powinniśmy łączyć wykorzystanie nowoczesnych technologii z umiejętnościami człowieka. Ludzie nie mogą funkcjonować bez technologii, a technologie bez ludzi” ― powiedziała Christina Bottis, dyrektor ds. marketingu w firmie Coyote Logistics. „Technologie umożliwiają śledzenie procesów i zapewniają dostęp do danych, co ma ogromne znaczenie podczas tworzenia strategii łańcucha dostaw. Z drugiej strony człowiek ze swoimi umiejętnościami i doświadczeniem jest niezbędny do efektywnej obsługi narzędzi oraz przekształcania danych w użyteczne informacje, które można wykorzystać w celu usprawnienia łańcucha dostaw oraz podejmowania najlepszych dla firmy decyzji strategicznych”.

 

Co to oznacza dla spedytorów i przewoźników?

Spedytorzy i przewoźnicy, którzy chcą uzyskać idealną kombinację zasobów technologicznych i ludzkich, powinni zacząć od oceny swoich bieżących łańcuchów dostaw i spróbować określić, które zadania można realizować za pomocą technologii, a które najlepiej zostawić ludziom. Bazując na tej wiedzy powinni szukać możliwości zwiększenia efektywności oraz zidentyfikować te obszary, które mogą zostać ulepszone dzięki technologii lub wykwalifikowanym pracownikom.

Na stronie coyotelogisitcs.com/resources można pobrać pełny zestaw wyników wszystkich trzech badań lub obejrzeć webinarium na ten temat.

 

INFORMACJA O FIRMIE COYOTE LOGISTICS, LLC, PRZEDSIĘBIORSTWIE NALEŻĄCYM DO UPS:

Coyote Logistics jest jednym z największych na świecie dostawców usług logistycznych świadczonych przez stronę trzecią. Działa na zróżnicowanym, scentralizowanym rynku usług transportowych. Codziennie obsługuje ponad 10 000 wysyłek na całym świecie. Oferta Coyote Logistics obejmuje rozwiązania oparte na różnych środkach transportu, w tym ładunki całopojazdowe i drobnicowe, a także analizę danych i rynków. Pomaga klientom rozwijać działalność w dynamicznie zmieniającym się świecie. Firma Coyote Logistics została przejęta przez UPS w 2015 r. i wzbogaciła naszą ofertę globalnych usług. Ma główną siedzibę w Chicago i zatrudnia ponad 3000 pracowników w 20 oddziałach na całym świecie. Europejska centrala firmy znajduje się w Amsterdamie. Więcej informacji można znaleźć pod adresem https://www.coyotelogistics.com.

 

INFORMACJE O FIRMIE MARTEC GROUP, INC:

Martec Group specjalizuje się w rozwiązywaniu trudnych problemów. Nasz model badań rynkowych umożliwia firmom lepsze poznanie swoich klientów, rynków i możliwości. W ciągu 35 lat działalności zrealizowaliśmy tysiące projektów na rynkach firma-firma i firma-klient. Współpracujemy z naszymi klientami i udzielamy im porad, aby dostosować każdy projekt do indywidualnych wymagań. Mamy siedziby w Chicago, Detroit, Frankfurcie, Szanghaju i Pekinie. Więcej informacji znajduje się pod adresem www.martecgroup.com.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili