6.9 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024

Marka Agility – już ponad 10 lat na rynku usług logistycznych!

Dzięki udanej integracji, jasno określonej strategii i dynamicznemu rozwojowi, Agility jest dziś jednym z największych dziesięciu operatorów logistycznych na naszym globie.


Początki działalności firmy sięgają 1979 roku, kiedy to w Kuwejcie powstała mała, lokalna firma PWC Logistics (Public Warehousing Company), świadcząca usługi magazynowe. Blisko 20 lat później, z dochodami na poziomie 300 mln USD i ponad 300 pracownikami obsługującymi klientów w 50 oddziałach, stała się jedną z największych firm logistycznych na Bliskim Wschodzie i Afryce. Wtedy rozpoczął się kolejny etap rozwoju, ukierunkowany na międzynarodową ekspansję. W 1997 roku firma została sprywatyzowana, a na jej czele stanął Tarek Sultan. Od 2000 do 2005 roku, PWC Logistics otworzyło 400 oddziałów na świecie, a w ciągu kolejnych pięciu lat, od 2004 do 2009 roku, przejęło ponad 40 firm logistycznych z różnych krajów, liderów w swoich segmentach rynku. Tak globalny zasięg połączył się ze znajomością specyfiki rynków lokalnych. Wśród przejętych firm był amerykański GeoLogistics, jeden z największych na świecie dostawców frachtu lotniczego i morskiego, z siecią 450 oddziałów, amerykański Transoceanic, jedna z największych firm zajmujących się zarządzaniem specjalistycznymi projektami logistycznymi czy singapurski Trans-link, z oddziałami w 17 krajach i doświadczeniem w obsłudze targów i konferencji oraz zarządzaniu zintegrowanymi projektami logistycznymi. Po zakończeniu akwizycji rozpoczął się proces integracji przejętych firm i tworzenie nowych struktur. Pod koniec 2006 roku zarząd firmy podjął decyzję o połączeniu wszystkich firm pod wspólną marką – Agility.


W ciągu 10 lat powstała jedna firma, ze wspólną kulturą, systemem wartości i sposobem prowadzenia biznesu. Obecnie Agility zatrudnia ponad 22 tys. pracowników w 500 oddziałach zlokalizowanych w 100 krajach w Europie, Azji i Pacyfiku, obu Amerykach, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Firma jest liderem 3PL na rynkach wschodzących, współpracuje z największymi przewoźnikami i armatorami. Rocznie obsługuje średnio 373 tys. ton frachtu lotniczego i 513 tys. TEU frachtu oceanicznego. Swoją działalność prowadzi w ramach dwóch jednostek biznesowych – Agility Global Integrated Logistics GIL (zintegrowane rozwiązania logistyczne) i Agility Infrastructure (m.in. zarządzanie nieruchomościami, obsługa lotnictw, masowe składowanie i transport paliw).


Co oznacza Agility?


Już sama nazwa firmy Agility – angielskie słowo agility oznacza zwinność i zręczność – ma wskazywać jej sposób działania oparty na sprawnej i szybkiej obsłudze, elastyczności, indywidualnemu podejściu do klienta i partnerstwie. To przesłanie dodatkowo podkreśla umieszczony w logo symbol smoka, który w wielu kulturach oznacza siłę, niezależność, mądrość, tradycję i przywództwo. Hasło „A New Logistics Leader” pozycjonuje firmę jako lidera na rynku usług logistycznych, zgodnie ze strategiczną wizją jej rozwoju.


 – Agility jest obecne w Polsce od 2008 roku. Specjalizujemy się w spedycji drogowej, lotniczej, morskiej i kolejowej oraz usługach intermodalnych. Nasz oddział bardzo dynamicznie się rozwija, rozbudowujemy zespół i cały czas zwiększamy portfolio klientów. Jesteśmy firmą globalną, ale z lokalnymi strukturami zarządzania, co pozwala nam szybko i sprawnie działać. I to właśnie ta „zwinność” i „zręczność” wyróżnia nas na rynku – mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, Branch Manager Agility Logistics w Polsce. – Tym, co łączy pracowników Agility na całym świecie, są jasno określona strategia rozwoju i system wartości, którymi się kierujemy w codziennej pracy integrity – prawość, team work – praca zespołowa, personal ownership – osobista odpowiedzialność oraz excellence – doskonałość. Dzięki temu możemy stawić czoła wielu wyzwaniom i konsekwentnie budować naszą pozycję na światowym rynku usług logistycznych.


 


Agility na świecie


Agility utrzymuje efektywne łańcuchy dostaw w najbardziej wymagających rejonach na całym świecie, oferując swoim klientom obsługę na najwyższym poziomie i zindywidualizowane rozwiązania, zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się. Agility to jeden z czołowych światowych dostawców zintegrowanych rozwiązań logistycznych. Jest spółką giełdową o przychodach przekraczających 4,8 miliarda dolarów, zatrudniającą ponad 22 000 pracowników w 500 oddziałach w 100 krajach. Najważniejsza jednostka biznesowa firmy, Agility Global Integrated Logistics (GIL), oferuje zintegrowane rozwiązania logistyczne, które pozwalają spełniać zróżnicowane potrzeby i wymagania klientów. Obejmują one spedycję lotniczą, morską i drogową, usługi magazynowe, dystrybucję, a także obsługę specjalistycznych projektów logistycznych, targów oraz innych wydarzeń. Z kolei, działająca w ramach Agility, grupa Infrastructure zajmuje się zarządzaniem obiektami przemysłowymi, a także oferuje usługi wsparcia logistycznego, takie jak doradztwo i wsparcie celne, zarządzanie odpadami, obsługa lotniskowa, wsparcie dla rządów i ministerstw obrony, zarządzanie na odległość oraz systemy podtrzymywania życia.


Agility w Polsce


 


Agility Logistics Sp. z o.o. działa w Polsce od 2008 r., posiada dwie placówki: w Warszawie i we Wrocławiu. Oddział warszawski specjalizuje się we frachcie lotniczym oraz morskim, a oddział we Wrocławiu – we frachcie drogowym oraz usługach logistycznych. Oferuje globalną strategię przewozu przesyłek drobnicowych (LCL) i atrakcyjne połączenia dla ładunków pełnokontenerowych (FCL). Lądowa sieć połączeń Agility umożliwia dostarczenie towaru na terenie Europy w ciągu od 72 do 96 godzin. Czas realizacji transportu na terenie Polski wynosi 24 godziny. Usługi Agility charakteryzuje indywidualna obsługa klienta. Firma oferuje rozwiązania logistyczne dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta. Portfolio klientów Agility obejmuje różne gałęzie przemysłu – automotive, high-tech aż po handel detaliczny. 

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili