6 C
Warszawa
piątek, 19 kwietnia, 2024

Logistyka w dużych vs. małych i średnich sklepach internetowych w Polsce

Serwis Furgonetka już po raz czwarty opublikował raport o dostawie w polskim e-commerce, w którym przeanalizował sklepy online pod kątem oferowanych przez nie form doręczenia i ich cen. Z raportu wynika, że kupując w małych i średnich sklepach internetowych za dostawę zamówienia trzeba średnio zapłacić 15,66 złotych, a w dużych – 10,91 złotych.

Formy dostawy w sklepach internetowych

Badanie pokazało, że aż 40% małych i średnich sklepów online oferuje tylko jedną formę dostawy kurierem. W przypadku dużych sklepów sytuacja jest odwrotna, gdyż aż 43% z nich posiada w ofercie cztery i więcej opcji wysyłki zakupów online. Najpopularniejszą inną formą doręczenia niż kurier udostępnioną w polskich e-sklepach są Paczkomaty, jednak coraz bardziej na znaczeniu zyskują dostawy do sklepów Żabki czy stacji Orlen. Ta tendencja szczególnie widoczna jest w dużych sklepach.

Jaka jest średnia cena dostawy zakupów online w Polsce?

Robiąc zakupy online w małym lub średnim sklepie za dostawę przesyłki przedpłaconej trzeba zapłacić średnio 15,66 złotych. Opcja przesyłki za pobraniem kosztuje średnio 20,96 złotych. W przypadku dużych sklepów koszt paczki przedpłaconej wynosi 10,61 złotych, a COD – 14,53 złotych.

Opcję darmowej wysyłki posiada w ofercie już 71% dużych sklepów, a średnia wartość koszyka od której jest dostępna wynosi 169,21 złotych.

Cały raport można pobrać ze strony https://furgonetka.pl/blog/.

W badaniu przeanalizowano 1059 polskich sklepów internetowych. Zostały one podzielone na dwa segmenty – małe i średnie sklepy oraz duże. Do badania wybrano je w procesie doboru losowego. Z raportu można się dowiedzieć, ile form dostawy oferują sklepy online, jakie poza kurierem są najczęściej udostępniane opcje doręczenia, jaki jest średni koszt wysyłki czy jakie są najpopularniejsze firmy kurierskie. Dodatkowo raport został wzbogacony o opinie kilku ekspertów z branży.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili