W dzisiejszych wiadomościach zapraszamy do zapoznania się z sylwetkami osób odpowiedzialnych za politykę transportową. Pod e-Logistyczną lupą znaleźli się zarówno polscy jak i zagraniczni ministrowie transportu.
Wymaganiem XXI wieku jest szybki przekaz informacji oraz niezawodny transport. Firmy z branży TSL prześcigają się w innowacjach i udogodnieniach dla swoich klientów. Powstają milionowe inwestycje, których głównym celem jest skrócenie czasu oczekiwania na przesyłkę (por. British Airways grają w wyższej lidze. Nowa baza w Heathrow, e-Logistyka.pl, 11 września 2006).
Ale czy nawet najlepsze pomysły mogłyby zostać zrealizowane bez infrastruktury transportowej? Kazus Indii pokazuje, że chociaż potencjał w tym kraj wielki, to ciężarówka polną drogą nie przejedzie. W porze monsunowej i na utwardzanych traktach nie jest zbyt wesoło. Ale dlaczego tak daleko szukać. Wystarczy przejechać się naszymi, polskimi drogami. Dziura goni dziurę i jeszcze jakiś czas ta smutna gonitwa będzie gościć w rodzimej rzeczywistości. Budowniczy IV Rzeczpospolitej zapowiadają, że wkrótce wyjdziemy, a raczej wjedziemy na prostą. Będą autostrady, drogi ekspresowe, przewiduje się też modernizację już istniejących tras. Pozostaje mieć nadzieje, że obecne IV okrążenie wyprowadzi nas na obiecywaną prostą. Oby była czteropasmowa, bezkolizyjna i służyła przez lata.
Tymczasem warto przyjrzeć się bliżej osobom, które w transportowym teatrzyku pociągają za sznurki, w gestii których jest podpisywanie kontraktów na budowę i modernizacje infrastruktury. W dzisiejszych wiadomościach przedstawiamy skrócone biografie ministrów i sekretarzy departamentów transportu w Polsce oraz Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Australii. Kim jest Jerzy Polaczek, skąd wywodzi się Stephen Ladyman, jakie zmiany wprowadzi Mary Peters – to nasz dzisiejszy, e-Logistyczny temat dnia.
Zapraszam
Michał Krzak
e-Logistyka.pl