22.9 C
Warszawa
środa, 22 maja, 2024

Kontrakt AXTONE dla PKP PLK

Axtone S.A. (dawniej Kamax) wspólnie z TENS Sp. z o.o. realizuje kontrakt dla regionalnej PKP PLK w Poznaniu. Umowa dotyczy budowy systemu regulacji prędkości wagonów na stacji rozrządowej Poznań Franowo.

Nowatorski system SARPO (System Automatycznej Regulacji Prędkości Odprzęgów) wdrażany jest przez specjalnie powołane do tego celu konsorcjum TENS – Axtone.

Inwestycja została rozpoczęta czerwcu 2007, a 21 grudnia 2007 komisja PKP PLK dokonała odbioru i dopuściła do eksploatacji pierwsze 4 tory. Termin zakończenia projektu – polegający na wyposażeniu w system SARPO 16 torów kierunkowych – planowany jest na listopad 2008.

Podstawowym elementem wykonawczym systemu SARPO jest czynny hamulec torowy opracowany i produkowany przez Axtone S.A., na który w listopadzie 2007 firmie udzielony został patent. Hamulec ten montowany jest na stopie szyny i służy do odpowiedniej redukcji nadmiernej prędkości odprzęgów staczanych z górek rozrządowych. Automatyczna regulacja prędkości wagonów gwarantuje maksymalną niezawodność, funkcjonalność i bezpieczeństwo ładunków oraz wagonów.

– Celem systemu SARPO jest sterowanie prędkością odprzęgów wykorzystujących rozproszony system urządzeń hamujących i zapewniający prowadzenie do celu każdego odprzęgu. Zdecydowaną przewagą SARPO jest możliwość integracji z istniejącymi już systemami. Dzięki temu budowa systemu automatycznej regulacji prędkości odprzęgów na stacji rozrządowej Poznań Franowo nie wymagała długotrwałego wycofania obiektu z eksploatacji – powiedział Grzegorz Winiarz, konstruktor Axtone S.A.

System SARPO. jest wspólnym projektem firm Axtone i TENS, wspieranych przez specjalistów Politechniki Warszawskiej, Centrum Naukowo Techniczne Kolejnictwa oraz PKP. Jego powstanie i rozwój współfinansowane były przez Komitet Badań Naukowych. System SARPO, testowany w Poznaniu Franowie od 2002 roku, jest jednym z najbardziej efektywnych i bezpiecznych systemów funkcjonujących na polskim rynku kolejowym. Grupa AXTONE realizuje kontrakty dla krajowych odbiorców, ale podejmuje także intensywne działania mające na celu zdobywanie udziałów w nowych zagranicznych rynkach.

– Naszym celem jest tworzenie innowacyjnych rozwiązań, dlatego chętnie angażujemy się w nowatorskie przedsięwzięcia. SARPO łączy w sobie myśl technologiczną dwóch spółek o całkowicie różnym profilu produkcyjnym. Realizacja tego projektu była dla nas ogromnym wyzwaniem, dlatego tym bardziej cieszy nas efekt prowadzonych wspólnie prac – powiedział Marcin Kowalczyk, prezes zarządu Grupy AXTONE.

Przewaga technologiczna systemu SARPO:

1.  Nie narusza konstrukcji szyn – naruszona konstrukcja powoduje osłabienie szyny, skraca okres jej bezpiecznego użytkowania i obniża jej parametry wytrzymałościowe;
2.  Przyjazny dla środowiska – jest cichy i nie zanieczyszcza środowiska;
3.  Wydajny – podczas hamowania nie zużywa obręczy kół;
4.  Szybki serwis firm TENS i AXTONE – lokalizacja w Polsce zapewnia pełną dostępność wszystkich elementów eksploatacyjnych;

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili