Łączny koszt prac to ok. 666 mln zł. brutto. Umowa na wykonanie odcinka I została podpisana 3 października br. w łódzkim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Trzy dni wcześniej podpisano także umowę na budowę odcinka III. Przekazanie placu budowy wykonawcy oraz rozpoczęcie prac planowane jest jeszcze w październiku, natomiast zakończenie robót i oddanie drogi do użytku powinno nastąpić w III kwartale 2016 r.
Konsorcjum będzie miało 22 miesiące, łącznie z okresami zimowymi, tj. od 15 grudnia do 15 marca na ukończenie budowy obu odcinków autostrady A1. W tym czasie w ramach projektu powstaną dwa ok.15-kilometrowe odcinki drogi – jeden od węzła Stryków na południe oraz drugi od 320+000 km tj. jeszcze przed węzłem Andrespol do węzła Tuszyn. Kierowcy będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu, po 3,75 m każdy oraz pas awaryjny o szerokości 3 m. Oprócz jezdni autostradowych, zrealizowanych zostanie 25 obiektów inżynierskich, na pierwszym odcinku miejsce obsługi podróżnych tzw. MOP Skoszewy PN i PD oraz dwa węzły autostradowe Brzeziny oraz Tuszyn. W zakresie prac ziemnych wykonanych zostanie około 3 mln m sześć. wykopów oraz 1,5 mln m sześć. nasypów. Nawierzchnia autostrady powstanie w technologii betonowej.
Na terenie Polski autostrada A1 przebiega przez Gdańsk, Toruń, Łódź, Częstochowę, Katowice, aż do południowej granicy państwa z Czechami w Gorzyczkach. Realizowane przez Konsorcjum spółek STRABAG i Budimex fragmenty autostrady A1 Stryków – Tuszyn zlokalizowane są na terenie województwa łódzkiego, w powiatach – zgierskim, łódzkim wschodnim oraz na terenach gmin – Stryków, Nowosolna, Łódź, Andrespol, Brójce, Rzgów oraz Tuszyn.
Korzyści wypływające z budowy autostrady to nie tylko lepszy komfort i większa prędkość przemieszczania się, ale również oszczędność czasu, paliwa czy zmniejszenie ryzyka wypadków, co dla kierowców jest istotnym elementem wpływającym na jakość podróży.