#keepcargomoving – Agility uruchamia szybki transport morski między Europą a USA

0 984

Agility, czołowy globalny dostawca usług logistycznych i spedycyjnych, w odpowiedzi na ograniczenia w transporcie lotniczym cargo między Europą a Stanami Zjednoczonymi, wzmacnia ofertę frachtu morskiego i uruchamia dwa nowe serwisy drobnicowe – LCL Direct i Express LCL. Czas transportu drogą morską z USA do Europy wynosi mniej niż dwa tygodnie. Nowy serwis skierowany jest do eksporterów i importerów, którzy z powodu epidemii i zawieszenia połączeń lotniczych między Europą a USA, szukają alternatywnych sposobów dostawy ładunków.

Express LCL – z USA do Europy

W ramach Express LCL Agility organizuje dostawy drogą morską przesyłek drobnicowych LCL* z Nowego Jorku do portów w Bremie (Niemcy), Liverpoolu (Wielka Brytania) i Rotterdamie (Holandia). Klienci mogą nadawać różne rodzaje ładunków, z wyłączeniem materiałów niebezpiecznych. Kluczowe znaczenie ma tutaj krótszy czas transportu o 5-7 dni w porównaniu do standardowego serwisu LCL. Jest to możliwe dzięki m.in. przyspieszeniu obsługi portowej ładunków, tj. krótszy czas oczekiwania na załadunek w porcie Nowy Jork oraz sztauowania kontenerów i szybszy rozładunek towarów w morskich terminalach kontenerowych w Europie. Rejs z Nowego Jorku do Bremy trwa 9 dni, do Liverpoolu 8 dni a do Rotterdamu 9 dni.

 

LCL Direct – z Europy do USA

Druga, nowa usługa Agility – LCL Direct umożliwia dostawę przesyłek drobnicowych z Europy do USA. W tym przypadku, ładunki przypływają do Nowego Jorku z portów w Niemczech, Holandii, Włoszech, Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii. Rejs z Hamburga do Nowego Jorku trwa 11 dni, z Rotterdamu 13 dni, z Liverpoolu 8 dni, z Mediolanu 16 dni a z Barcelony 14 dni. Agility zapewnia też odbiór przesyłek od nadawców i ich konsolidację oraz dostawy do odbiorców końcowych. W Europie przesyłki są zbierane w 20 centrach przeładunkowych w 16 krajach. W USA ładunki, które przypłynęły z Europy, są dekonsolidowane w porcie i rozwożone do 14 centrów przeładunkowych, skąd transportem kołowym są dostarczone do różnych miejsc w całym kraju.

– Tym, co ma dla nas teraz kluczowe znaczenie jest zagwarantowanie bezpieczeństwa pracownikom oraz zachowanie zdolności operacyjnej i ciągłości globalnych łańcuchów dostaw, czyli #keepcargomoving. Elastycznie reagujemy na zmiany, szukamy najlepszych, alternatywnych rozwiązań, szczególnie tam, gdzie najbardziej odczuwalne są skutki wprowadzenia restrykcji. Nowe usługi frachtu morskiego mogą być dobrą alternatywą dla transportów mniej pilnych czasowomówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager, Agility Logistics w Polsce.

Agility wspiera walkę z epidemią koronawirusa

Na całym świecie Agility angażuje się w działania wspierające walkę z epidemią koronawirusa (COVID-19). Firma jest członkiem Pandemic Supply Chain Network, do którego należy WHO, WFP i UNICEF. Jako jeden z czterech partnerów Logistics Emergency Teams (LET), wspierających działania logistyczne prowadzone w ramach Światowego Programu Żywnościowego ONZ, Agility bierze udział w m.in. zbieraniu informacji niezbędnych do zapewnienia pomocy humanitarnej zagrożonym krajom (WHO COVID-19 Disease Commodity Package). Firma m.in. udostępniła miejsca w swoich magazynach w Dubaju, Malezji i Ghanie na składowanie artykułów medycznych i środków ochrony osobistej.

Jednocześnie Agility uruchomiło dedykowaną stronę internetową agility.com/COVID19, Zamieszczane są tu m.in. aktualizowane na bieżąco informacje ważne dla organizacji transportów lotniczych, drogowych i morskich w każdym kraju na świecie. Ich zebranie jest możliwe dzięki wykorzystaniu potencjału globalnej sieci logistycznej Agility oraz bliskiej współpracy z dostawcami usług logistycznych i władzami lokalnymi na rynkach wschodzących.

*LCL – ang. Less then Container Load, ładunek drobnicowy/częściowy

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej