JESIEŃ W BRANŻY LOGISTYCZNEJ– komentarz eksperta Quick Service Logistics Polska

71

Agnieszka Sałek, dyrektor handlowa Quick Service Logistics Polska, firmy specjalizującej się w logistyce żywności dla branży spożywczej: Zmiany w dostawach mają miejsce tuż przed samymi świętami, wówczas zmieniamy grafik w związku z dniami wolnymi od pracy. Sprzedaż jest regularna w ciągu całego roku, właściciele restauracji wprowadzają sezonowe menu nie tylko w okresie jesiennym. Kilka lat temu widać było wyraźną różnicę pomiędzy poszczególnymi miesiącami, sezonami: w okresie letnim i we wrześniu sprzedaż spadała, w listopadzie i grudniu gwałtownie rosła. Obecnie te różnice nie są aż tak widoczne, przez cały rok sprzedaż jest regularna, na podobnym poziomie. Wyjątek stanowi okres tuż przed samymi świętami Bożego Narodzenia, gdzie widzimy wzrost sprzedaży, natomiast nie jest on tak znaczący, jak kiedyś.


 


Czy wzrasta zapotrzebowanie na produkty typowo „jesienne”, jak np. kawa? Czy Quick Service Logistics dostarcza większe ilości takich produktów, w porównaniu z innymi porami roku?


 


AS: W okresie jesiennym odnotowujemy wzrost produktów typowych dla tej pory roku, takich jak kawa, herbata. Patrząc na ogólną sprzedaż nie widzimy jednak dużej różnicy pomiędzy poszczególnymi sezonami, gdyż w pozostałych okresach wzrost jest widoczny na innych produktach. Poza tym sieci restauracji starają się wykorzystywać te same produkty w ciągu całego roku, np. kawa w okresie jesienno-zimowym jest sprzedawana w wersji gorącej, a w sezonie wiosenno-letnim w wersji mrożonej.


 


Jak wygląda przestrzeń magazynowa Quick Service Logistics w okresie jesiennym? Firma wykorzystuje więcej przestrzeni suchej, czy chłodni i mroźni?


 


AS: W okresie jesiennym ze względu na liczne promocje towarów chłodzonych poziom zapasu

w chłodni znacząco wzrasta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj