23.6 C
Warszawa
sobota, 18 maja, 2024

InPost – podsumowanie I półrocza 2007

InPost w pełni zrealizował strategię rozwoju przewidzianą na I półrocze 2007 roku. Od początku spółka otworzyła już dziewiętnaście nowych oddziałów, co stanowi 60% przewidzianych na rok bieżący. 

Dzięki nowoczesnej infrastrukturze InPost doręcza miesięcznie ponad 2 mln przesyłek. InPost świadczy usługi pocztowe na skalę ogólnokrajową od listopada 2006 w obszarze przesyłek o masie powyżej 50 g. Firma dysponuje własnym zapleczem techniczno-logistycznym umożliwiającym prowadzenie działalności o ogólnopolskim zasięgu. Spółka posiada swoje przedstawicielstwa w 129 miastach Polski. Zgodnie ze strategią rozwojową, do końca 2007 roku firma będzie obecna na terenie całego kraju – w 200 miastach Polski przez sieć 1200 Punktów Obsługi Klienta.

  • Rok 2007 jest dla nas kolejnym wyzwaniem – chcemy konsekwentnie realizować zapowiadaną strategię rozwijając firmę i inwestując, a w konsekwencji zwiększając wartość spółki. Zdecydowanie podtrzymujemy plany zdobycia 10% udziału w rynku pocztowym w Polsce w perspektywie 3 lat. Nie bez znaczenia jest fakt, że firma INTEGER.pl – do której należy InPost – zadebiutuje jeszcze w tym roku na GPW, a środki pozyskane z giełdy przeznaczymy na kolejne inwestycje w infrastrukturę – mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu InPost.

Najważniejsze wydarzenia w I półroczu 2007:

  • Podwyższenie kapitału zakładowego spółki do 2,05 mln zł. Podwyższenie kapitału związane jest z inwestycjami InPost w rozwój sieci oddziałów i Punktów Obsługi Klienta. – styczeń 2007;
  • Wprowadzenie nowej usługi dla firm polegającej na kompleksowym obrocie dokumentami pomiędzy instytucjami i osobami fizycznymi. Oferta skierowana jest głównie do banków, instytucji finansowych i ubezpieczeniowych, jak również przedsiębiorców podpisujących umowy z kontrahentami w innych miastach. Dokumenty zostają przekazane nadawcy w ciągu 72 godzin – luty 2007;
  • Rozszerzenie oferty w zakresie świadczenia usług związanych z produkcją i montażem Euroskrzynek. InPost – będąc alternatywą dla operatora narodowego – wziął czynny udział w ogólnokrajowej akcji wymiany skrzynek pocztowych – marzec 2007;
  • Uruchomienie programu ekologicznego EKOInPost. W ramach akcji lojalnościowej firma odzyskuje metalowe plomby, które podlegają recyclingowi – marzec 2007;
    Uruchomienie 19 nowych oddziałów – luty – maj 2007;
  • Współpraca z Fundacją Anny Dymnej „Mimo Wszystko” – każdy 1 grosz od sprzedanej koperty InPost przeznacza na budowę ośrodka w Radwanowicach – czerwiec 2007;
  • Zakup skuterów dla doręczycieli – skutery zostały sprowadzone z Włoch i przy ich wykorzystaniu rozwożone są listy w największych miastach m.in.: Warszawie, Krakowie, Bydgoszczy, Bielsku-Białej i Katowicach. Dzięki temu czas dystrybucji korespondencji ulegnie skróceniu i wpłynie na podniesienie jakości usług oferowanych przez InPost. Do końca 2007 roku InPost planuje poszerzyć swoją flotę o 300 kolejnych skuterów – czerwiec 2007;

InPost oferuje swoim Klientom produkty wysokiej jakości odpowiadające standardom technicznym obowiązującym w Unii Europejskiej.

  • Duże zainteresowanie naszą ofertą – tak ze strony klientów biznesowych, jak i indywidualnych – sprawia, że systematycznie rozszerzamy sieć Punktów Obsługi Klienta o kolejne nowe miasta. W lutym wprowadziliśmy nową usługę dla firm polegającą na kompleksowym obrocie dokumentami, a w marcu rozpoczęliśmy świadczenie usług z zakresu sprzedaży i montażu Euroskrzynek. W trosce o terminowość doręczania korespondencji zakupiliśmy skutery, dzięki którym nasi listonosze znacznie szybciej będą doręczali korespondencję. Dążymy do tego, by być jak najbliżej Klientów oferując im przede wszystkim terminowość, wysoką jakość wykonywanych usług i atrakcyjne ceny, dzięki czemu zainteresowaniami firmą InPost nieustannie rośnie – mówi Rafał Brzoska, Prezes Zarządu Spółki.

W lipcu 2007 roku InPost wprowadził także do swojej oferty nowe struktury wagowe korespondencji. Udogodnieniem dla osób korzystających z usług firmy InPost będzie możliwość nadawania przesyłek niestandardowych, czyli paczek dowolnego formatu i wagi we własnych opakowaniach. Do tego celu firma wprowadza do swojej oferty znaczki pocztowe. Dzięki tym zmianom InPost będzie mógł jeszcze bardziej obniżyć ceny swoich usług zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. 1 grosz z każdego sprzedanego znaczka przekazywany jest na wsparcie Fundacji „AKogo?” w ramach budowy kliniki „Budzik”.

Cele strategiczno-rozwojowe InPost zakładają wprowadzanie 5 nowych usług rocznie. Docelowo – w 2008 roku – spółka będzie dysponować paletą 15 produktów z branży pocztowej, rozpocznie także świadczenie usług finansowo-ubezpieczeniowych i wprowadzi obsługę przesyłek międzynarodowych. Wśród nowych usług znajdą się także: paczka pobraniowa czy usługi ukierunkowane na e-handel.

InPost zakłada pozyskanie w ciągu trzech lat 10% rynku usług pocztowych. Obecna wartość rynku w kategorii wagowej powyżej 50g, w której działa spółka, to 1 miliard złotych.

e-logistyka.pl

źródło zdjęcia: www.sxc.hu

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
315ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili