17.1 C
Warszawa
czwartek, 11 sierpnia, 2022

BufferBox wycofuje się z projektu paczkomatowego

Cały zespół BufferBox, łącznie z działem technologicznym zostanie zaangażowany w rozwój produktów Google. Połączenie sił ma na celu doprowadzenie do sukcesu usługi Google Shopping, w tym Google Shopping Express. Dla tej drugiej opcji – umożliwiającej odbiór towaru w dniu złożenia zamówienia przez Internet – firma wprowadziła program pilotażowy wiosną 2013 roku. Testy objęły: San Francisco i Dolinę Krzemową w Kalifornii. Z uwagi na pozytywny wynik pilotażu, Google wprowadziło usługę na rynek we wrześniu 2013 roku. BufferBox podkreśla, że decyzja o zakończeniu działalności paczkomatowej nie była łatwa, ale nadszedł czas, aby nabyte doświadczenie i rozwój technologii zaprocentowały w przyszłości, przy tworzeniu nowych produktów Google Shopping.


Stworzenie dobrze i sprawnie funkcjonującego systemu dostarczania towarów wymaga znacznie więcej niż tylko zakupu paczkomatów. Niezbędne jest przy tym także wdrożenie skomplikowanych i wielokrotnie sprawdzonych systemów na bardzo wysokim poziomie detalu. Dlatego nie dziwi nas decyzja podjęta przez Zarząd Google o rezygnacji z usługi BufferBox. Dla takich firm jak Google tworzenie nowych rozwiązań wymaga ogromnej elastyczności, na co zwyczajnie nie mogą sobie pozwolić przez wielkość oraz złożoność swojej struktury. Oczywiście, Google posiada doświadczenie w e-commerce, jednak nie w obsłudze logistycznej. Uważamy, że nie do końca udane próby wprowadzania paczkomatów w USA potwierdzają tylko nasze szanse na zaistnienie na tamtejszym rynku, a niepowodzenie Google pokazuje, jak wiele pracy nad nowymi rozwiązaniami i technologiami potrzeba, aby zaistnieć w amerykańskim sektorze dostaw.- komentuje Rafał Brzoska Grupa Integer.pl.


 

Powiązane Artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
319ObserwującyObserwuj
274ObserwującyObserwuj
spot_img

Z ostantiej chwili