DPD Polska w programie fundacji DKMS dotyczącym rejestracji dawców komórek macierzystych

0 178

DPD Polska przystąpiła do programu rejestrowania potencjalnych dawców komórek macierzystych dla pacjentów z chorobami układu krwiotwórczego i chłonnego prowadzonego przez fundację DKMS. W akcję zaangażowały się wszystkie oddziały i sortownie DPD Polska, a deklarację oddania komórek macierzystych złożyło aż 600 osób – pracowników i współpracowników firmy.

Fundacja DKMS działa w Polsce od 2008 roku jako niezależna organizacja non-profit. Zajmuje się m.in. budowaniem bazy potencjalnych dawców szpiku kostnego. Wspiera ją wiele światowych i krajowych firm oraz organizacji pozarządowych. Misją Fundacji DKMS jest znalezienie dawcy dla każdego pacjenta, który potrzebuje przeszczepienia komórek macierzystych, które nie jest łatwe – znalezienie genetycznego bliźniaka w niektórych przypadkach to jak jedna szansa na milion. W ciągu 10 lat fundacja zarejestrowała w Polsce ponad 1 436 000 potencjalnych dawców.

– Pomysł zorganizowania „Dnia Dawcy” w DPD Polska zrodził się oddolnie, z inicjatywy jednego z pracowników firmy. Przystępując do niego, dołączyliśmy do grona firm i organizacji pozarządowych zaangażowanych na rzecz osób chorych na nowotwory krwi. Znalezienie genetycznego bliźniaka nie jest łatwe. Cieszymy się, że mogliśmy wpłynąć na poprawę statystyk i okazać solidarność z chorymi na całym świecie – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska. – W trakcie projektu okazało się, że jeden z kurierów DPD Polska dwa lata temu oddał szpik, dając szansę na życie pacjentowi ze Stanów Zjednoczonych. Dziś jest twarzą akcji DKMS promującej projekt wśród młodzieży szkolnej pod hasłem #KOMÓRKOMANIA – dodaje.

Może ci się spodobać również
zostaw komentarz

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuj Dowiedz się więcej