6.2 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024

Spedycja Transport Logistyka – czerwiec 2008

Wdrażanie kart paliwowych wymaga zmiany mentalności polskich kierowców, czym kierować się przy wyborze kart paliwowych? Odpowiedzi na to pytanie możemy szukać w nowym numerze STL.

 
Wydarzenia

Jestem spełniony zawodowo
Z Andrzejem Wierzbickim, laureatem IV edycji konkursu Osoba Przyjazna Logistyce, rozmawia Elżbieta Haber

Dni TSL 2008 – kontener nie stanie się remedium
Wielogodzinna, interesująca dyskusja, która odbyła się w pierwszej części Dni TSL, organizowanych przez „Polską Gazetę Transportową”, miała odpowiedzieć na zasadnicze pytania dotyczące roli konteneryzacji w rozwoju spedycji, transportu i logistyki, a także szans na wykorzystanie przez polskich przewoźników tranzytowego położenia naszego kraju.

CeMAT 2008 – intralogistyka w rozkwicie
Globalizacja rynku sprzyja rozwojowi intralogistyki: sektor ten ma tempo wzrostu nieporównywalnie większe niż pozostałe gałęzie gospodarki. Widać to wyraźnie na targach CeMAT – najważniejszej światowej platformie branżowej i miejscu spotkań firm zajmujących się szeroko rozumianą logistyką wewnątrzzakładową.

Eksploatacja magazynów w praktyce
Firma Elokon Logistics specjalizująca się w doradztwie logistycznym zorganizowała seminarium poświęcone eksploatacji magazynów. Omawiana podczas spotkania problematyka dotyczyła praktycznych aspektów eksploatacji magazynów przemysłowych i dystrybucyjnych.

Polski Kongres Logistyczny Logistics 2008
Już po raz dziewiąty do Poznania przyjechali najbardziej znani praktycy i teoretycy logistyki z całej Europy. Od 7 do 9 maja trwał tam Polski Kongres Logistyczny Logistics 2008. Ponad siedmiuset uczestników z całej Europy miało wyjątkową okazję zapoznania się z najnowszymi trendami, efektywnymi rozwiązaniami i dobrze przeprowadzonymi wdrożeniami nowoczesnych technologii w ramach szeroko pojętej logistyki.

TSL Match Racing CUP
W dniach 20-22 czerwca odbędą się kolejne regaty z cyklu Branżowy Puchar Polski w formule match racing. Tym razem regaty są dedykowane branżom: Transport, Spedycja, Logistyka, Magazynowanie i branżom im pokrewnym.

Karty paliwowe

""Wdrażanie kart paliwowych wymaga zmiany mentalności polskich kierowców
Zaledwie 10 procent paliwa kupuje się w Polsce w systemie kart paliwowych. Tylko niespełna 13 procent samochodów ciężarowych tankuje się przy ich wykorzystaniu. Ponad 20 procent kierowców nie ma w ogóle pojęcia o ich możliwościach. Mimo to Polska jest uznawana za najbardziej atrakcyjny rynek rozwoju dla tego sektora usług.

Paliwo bez VAT
Odzyskanie zapłaconego za granicą podatku VAT daje oszczędności na tankowaniu rzędu 15-25 proc. Niewielu jednak zdaje sobie sprawę, że kupując na terenie Europy paliwo, dokonując napraw i korzystając z innych serwisów można od razu płacić tylko stawkę netto. Usługi takie proponują emitenci kart paliwowo-serwisowych. Jak to wygląda w praktyce?

Czym kierować się przy wyborze karty paliwowej
Płacenie bez gotówki, elektroniczne faktury, rabaty na paliwo – te cechy kart paliwowych zna większość przewoźników. Jak jednak dobrać kartę, która najlepiej sprosta potrzebom małej lokalnej firmy? Wybrany pakiet usług musi uwzględniać zarówno wielkość floty, długość obsługiwanych tras, jak i kondycję finansową przedsiębiorstw.

Karta euroShell
Trudno dziś wyobrazić sobie firmę transportową, która nie korzystałaby z karty paliwowej. Karta ta stanowi ważne narzędzie w zarządzaniu flotą. Kiedy kilkanaście lat temu karty paliwowe pojawiły się na polskim rynku ich główną zaletą było bezgotówkowe tankowanie i ewentualne rabaty. Dziś coraz większego znaczenia nabierają dodatkowe usługi, wsparcie w zarządzaniu flotą oraz bezpieczeństwo transakcji.

LOTOS dla biznesu
W każdej firmie posiadającej własny transport nakład pracy związany z rozliczaniem zaliczek i faktur za paliwo jest bardzo duży. Wystarczy jednak wyposażyć samochody w karty paliwowe, aby pozbyć się stosu faktur, oszczędzić sporo czasu i pieniędzy.

Edukacja

Jak rozwijać logistyczne talenty
Logistyka cieszy się dużą popularnością, dlatego powstają na uczelniach kolejne kierunki lub studia podyplomowe. Również firmy logistyczne zachęcają do praktyk czy stażów. Studiowanie logistyki proponuje w Polsce już ponad 20 uczelni, zarówno państwowych, jak i prywatnych. Dużą popularnością cieszą się studia podyplomowe, zwykle roczne. Decydują się na nie osoby, które świeżo ukończyły studia, jak i te, które już pracują, a chcą zmienić kwalifikacje czy po prostu się dokształcić.

Wykształcić logistyków
Tam, gdzie rozwija się logistyka, powstają nowe miejsca pracy. W ślad za nimi – nowe kierunki studiów, klasy profilowane i zawodowe w szkołach średnich. Jednak najczęściej proces ten nie jest koordynowany przez lokalne władze, a wykwalifikowani, wykształceni i gotowi do pracy pracownicy są „dostępni” dopiero po jakimś czasie. Przemysł natomiast nie może czekać. Takie kierunki studiów cieszą się zazwyczaj dużym powodzeniem w lokalnym środowisku, jednak długofalowo nie rozwiązują one jednego z głównych problemów logistyki, mianowicie zapotrzebowania na fachowców.

Logistyka – technologia

Napęd AC dla wszystkich
OM zwiększa efektywność asortymentu magazynowych urządzeń technicznych poprzez jego optymalizację i wzbogacenie o kolejne modele wyposażone w silniki w technologii AC, minimalizujące powstawanie hałasu i o niższym zużyciu energii, oraz asystenta elektroniczno-technicznego.

Transport

Badanie pasów „Złoty Pas 2008”
Możliwości mocowania ładunków jest wiele, ale kierowcy nadal najczęściej wybierają pasy. Powodem jest przede wszystkim ich wszechstronność oraz cena. Opierając się na statystykach kontroli Policji, związanych z akcjami prewencyjnymi redakcji „Towary Niebezpieczne”, możemy przyjąć, że pasy mocujące są stosowane w około 80 proc. pojazdów poruszających się po polskich drogach.

Giełdy z naciskiem na bezpieczeństwo transakcji
Giełdy transportowe służące organizacji przewozów i przestrzeni ładunkowych są dzisiaj niezbędnym instrumentem w działalności wielu przewoźników i spedytorów. Systemy tych platform pozwalają optymalnie wykorzystać ładowność pojazdów, co w dobie rosnących cen paliwa i kosztów pracy ma szczególne znacznie. Jednakże w systemie kryje się też wiele pułapek ze strony nieuczciwych kontrahentów.

Giełda transportowa dla wymagających
Internetowe giełdy transportowe to dzisiaj niezastąpione narzędzie pracy każdego przewoźnika czy spedytora. Obecnie trudno wyobrazić sobie firmę działającą w branży transportu drogowego, która nie korzystałaby przynajmniej z jednej giełdy wolnych ładunków i pojazdów. Na największych giełdach każdego dnia można odnaleźć nawet kilka tysięcy ofert.

Czarne owce nie mają szans
Klienci, którzy nie płacą, są zagrożeniem dla każdego przedsiębiorstwa. Właśnie w branży transportowej znany jest problem zalegających płatników! Dla giełd przewozów i przestrzeni ładunkowych oznacza to, że pod względem jakości muszą one oferować o wiele więcej, niż tylko funkcję „tablicy ogłoszeń“.

Przewozy multimodalne hamowane przez złą infrastrukturę
W dniach 7-8 maja praktycy związani z branżą przewozów kolejowych oraz portami morskimi z Europy Środkowo-Wschodniej spotkali się w Warszawie na pierwszej edycji konferencji RailPort, by dyskutować o problemach i możliwościach rozwoju dla przewozów multimodalnych. Główne problemy to przede wszystkim niewydolna infrastruktura, wciąż zbyt wysokie ceny przewozów, uzależnienie od węgla kamiennego, przestarzałe podejście do przewozów kolejowych, ale również niska konkurencyjność w stosunku do drogowych środków transportu.

Polskie porty zyskają na znaczeniu
Porty polskie spełniają wszystkie funkcje wynikające z konwencji międzynarodowych, których stroną jest Polska. Mogłyby stać się największymi punktami przeładunkowymi w rejonie Bałtyku. Ale do tego brakuje im dobrego dostępu od strony lądu w postaci autostrad i zmodernizowanych linii kolejowych, konkurencyjności niektórych usług portowych oraz świadomości gestii transportowej wśród klientów.

Transport – technologia, pojazdy

Hybrys – ciężarowa wizja przyszłości
Jak będą wyglądały ciężarówki niedalekiej przyszłości i co je będzie charakteryzować? Większość producentów stawia przede wszystkim na ekologię. Renault Trucks swoją wizję miejskiego pojazdu użytkowego uwidocznił w studyjnym koncepcie nazwanym Hybrys. Futurystyczny design pojazdu odzwierciedla wizję transportu miejskiego przyszłości tak jak ją widzi koncern Renault Trucks. Hybrys to także model, w którym zastosowano technologię napędu hybrydowego jako alternatywne rozwiązanie wobec silnika wysokoprężnego.

Mercedes-Benz Sprinter na gaz
Czysty i zarazem ekonomiczny – zasilanie samochodu gazem ziemnym łączy te ważne zalety. Nowy dwupaliwowy Sprinter NGT, z możliwością zmiennego zasilania gazem ziemnym, potwierdza tę opinię. Znacznie zmniejszona emisja spalin i hałasu, zdecydowanie niższe koszty utrzymania i duży zasięg w połączeniu z seryjnym napędem to właśnie jego zalety.

Varia

Dokąd zmierza europejski biznes?
Następny rok będzie równie optymistyczny dla biznesu, prognozy wzrostu dokładnie odpowiadają tegorocznym. W Europie tylko jedna na dziesięć osób uważa, że sytuacja się pogorszyła. Wciąż jednak koszty pracy i energii przyprawiają liderów biznesu o ból głowy. Polska nadal pozostaje dla nich najbardziej atrakcyjnym krajem – to niektóre z danych, zawartych w 17. edycji corocznego badania UPS Europe Business Monitor, przeprowadzonego wśród 1 451 przedstawicieli kadry kierowniczej najwyższego szczebla w siedmiu krajach europejskich, którym zadano szereg pytań na temat spraw, mających wpływ na działalność gospodarczą w Europie.
 
Pełny spis treści i wybrane artykuły w całości na www.stl.pl
 
Spedycja Transport Logistyka bezpośrednio na biurko – skorzystaj z prenumeraty:
Prenumerata przez internet
 
Spedycja Transport Logistyka jest pismem branżowym rynku logistyczno- transportowego, skierowanym do kadry kierowniczej przedsiębiorstw handlowych i produkcyjnych, menedżerów ich działów logistyki, a także dla firm działających na rynku logistyczno-transportowym. Na łamach czasopisma podejmujemy ważne tematy dla branży TSL – aktualne informacje branżowe, transport samochodowy, kolejowy, morski i lotniczy, logistyka, urządzenia wykorzystywane w logistyce oraz różnych rodzajach transportu, zagadnienia magazynowania, transport wewnętrzny, wyposażenie magazynów, firmy kurierskie, spedycja, oprogramowanie logistyczne i inne.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili