10.1 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024

Rozwój e-biznesu

Od swojego powstania, e-biznes odnotowuje coraz większy wzrost znaczenia, a rzesze klientów i producentów uciekają się do niego w celu pełniejszego osiągnięcia swoich celów.

Historia e-biznesu sięga 1998 roku, kiedy na całym świecie zaczęły się pojawiać pierwsze e-wizytówki biznesowe. W tamtych czasach klienci mogli już zaglądnąć na stronę internetową producenta i zapozanać się ze specyfikacją techniczną produktu, który zamierzali kupić. Jednak nie było to zbyt efektywne.

W kolejnej fazie rozwinęła się technologia narzędzi internetowych, dzięki czemu możliwe stało się zarządzanie zamówieniami, logistyką, finansami i planowaniem łańuchów dostaw. Trzecia faza polega na możliwości interakcji, co pozwala konsultantom i analitykom prognozować przejście dużej części świata biznesu do wirtualnego świata.

W dzisiejszych czasach posiadamy sześć typów wymiany on-line. Od zasady: jeden-do-wielu, aż po wielu-do-wielu. Zasada mówi, że rynek jeden-do-wielu polega na prywatnej transakcji, kiedy jeden sprzedawca kieruje swoją ofertę do wielu kupujących. W tym przypadku sprzedawca ustala wszelkie zasady wymiany, jest też najczęściej właścicielem narzędzia wymiany.

Innym nowoczesnym produktem jest tzw. hub brokerski. Pozwala on dopasować do siebie wielu kupców i sprzedawców na podstawie klucza, którym jest cena. Tego typu transakcje najlepiej przebiegają, kiedy produkt występuję w dużych ilościach, lub sposób jego zakupu ma charakter aukcyjny. Obie strony mogą wymieniać między sobą informacje za pomocą e-maili, lub też specjalnych programów działających w czasie rzeczywistym, które są stosowane coraz częściej.

Hubu dostarczają katalogi produktów różnych sprzedawców, mogą też prezentować inną treść, jak np. kontrakty czy autoryzacje.

W przypadku rynków typu wielu-do-wielu, mamy rosnącą ilosć oprogramowania, które pozwala na jednoczesną sprzedaż na wielu kanałach. Największe witryny handlowe dopiero wchodzą do sieci. Wyniki to z coraz mniejszego zróżnicowania w postępie technicznym poszczególnych branży. Innymi słowy, coraz więcej produktów jest gotowych do sprzedaży za pomocą Internetu.

e-logistyka.pl

źródło: Answer Site

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili