RFID jest metodą automatycznej identyfikacji opartą na przesyłaniu informacji drogą radiową. Jest w chwili obecnej jedną z najszybciej rozwijających się technik automatycznej identyfikacji. Szczególnie szybki rozwój zauważalny jest w ostatnich latach dzięki ustanowieniu globalnych standardów. Taki sposób identyfikacji umożliwia odczyt informacji z wielu transponderów w jednym czasie. Cała operacja odbywa się automatycznie bez konieczności kontaktu optycznego pomiędzy identyfikatorem a czytnikiem. Z raportu ITechEx wynika, że w roku 2009 wartość rynku technologii RFID wyniesie 5,56 miliarda dolarów. Liczba ta jest o ponad 0,3 miliarda większa w porównaniu do roku ubiegłego. Największą częścią rynku RFID są karty i udzielane przy tym wsparcie techniczne. Wartość tą szacuje się na kwotę ok 3 miliardów dolarów. Poza tym do infrastruktury tego typu systemu automatycznej identyfikacji należą breloki, etykiety, czytniki, zegary czy oprogramowanie.
Popularność RFID-ów rośnie dzięki możliwości znakowania i łatwego śledzenia obiektów w nietypowych sytuacjach. Tagi są umieszczane w paszportach czy ludzkich implantach. Stosuje się także do identyfikacji zwierząt a także w celu usprawnienia pobierania opłat transportowych. Wiele firm decyduje się coraz częściej na zastosowanie technologii radiowej. W chwili obecnej Marks & Spencer oraz American Apparel wdrażają projekty, celem których ma być oznaczenie etykietami RFID 200 milionów ubrań- jak podaje raport. W tym roku także wiele imprez będzie opatrzone około 350 milionami biletów RFID.
Prognozowane przez analityków IDTechEx uwzględniają światowe spowolnienie gospodarcze. Jedynie stabilnymi projektami wprowadzania technologii RFID są programy rządowe takie jak znakowanie zwierząt czy paszportów. Nadal jednak są pewne przeszkody w wdrażaniu technologi radiowej. To przede wszystkim koszt tagów.Obecnie to ponad 1 dolar za sztukę. W tej kwestii analitycy twierdzą, że dzięki drukowanym etykietom w 2014 roku koszt jednej sztuki spadnie do około 0,2 dolara. Dlatego też w chwili obecnej jedynie firmy którym szybko zwróci się koszt inwestycji decydują się na implementację RFID-ów w swojej organizacji. Poza tym problem bezpieczeństwa danych oraz problemy zakłóceń odczytu powodują, że zastosowanie takiej technologii jest niemożliwe.
Popularność RFID-ów rośnie dzięki możliwości znakowania i łatwego śledzenia obiektów w nietypowych sytuacjach. Tagi są umieszczane w paszportach czy ludzkich implantach. Stosuje się także do identyfikacji zwierząt a także w celu usprawnienia pobierania opłat transportowych. Wiele firm decyduje się coraz częściej na zastosowanie technologii radiowej. W chwili obecnej Marks & Spencer oraz American Apparel wdrażają projekty, celem których ma być oznaczenie etykietami RFID 200 milionów ubrań- jak podaje raport. W tym roku także wiele imprez będzie opatrzone około 350 milionami biletów RFID.
Prognozowane przez analityków IDTechEx uwzględniają światowe spowolnienie gospodarcze. Jedynie stabilnymi projektami wprowadzania technologii RFID są programy rządowe takie jak znakowanie zwierząt czy paszportów. Nadal jednak są pewne przeszkody w wdrażaniu technologi radiowej. To przede wszystkim koszt tagów.Obecnie to ponad 1 dolar za sztukę. W tej kwestii analitycy twierdzą, że dzięki drukowanym etykietom w 2014 roku koszt jednej sztuki spadnie do około 0,2 dolara. Dlatego też w chwili obecnej jedynie firmy którym szybko zwróci się koszt inwestycji decydują się na implementację RFID-ów w swojej organizacji. Poza tym problem bezpieczeństwa danych oraz problemy zakłóceń odczytu powodują, że zastosowanie takiej technologii jest niemożliwe.
źródło zdjęcia: www.sxc.hu