Polski oddział DHL Global Forwarding podsumowuje rok 2008

We frachcie lotniczym (AFR) DHL Global Forwarding przewiózł ponad 45 tysięcy przesyłek, umacniając się na pozycji lidera lotniczego rynku spedycyjnego w Polsce. Dwucyfrowy (15%) wzrost liczby przesyłek AFR w stosunku do roku 2007 został osiągnięty w okresie, w którym rynek transportu lotniczego notował już znaczące spadki wolumenu, odczuwalne szczególnie na największym rynku azjatyckim i był możliwy głównie dzięki elastycznemu przystosowaniu strategii działań firmy do zmieniającej się dynamicznie sytuacji rynkowej oraz jej skutecznej realizacji w odmiennych warunkach ekonomicznych, czego efektem było osiągnięcie znacznej przewagi konkurencyjnej.  

W segmencie frachtu morskiego (OFR) firma zanotowała ponad 100-procentowy wzrost liczby przesyłek importowych pełnokontenerowych (FCL), przy jednoczesnym prawie 60-procentowym wzroście ich objętości. Znacząco wzrosła także liczba i objętość przesyłek  niepełnokontenerowych (LCL) zarówno w imporcie, jak i eksporcie. DHL Global Forwarding przewiózł w minionym roku o 86% więcej przesyłek importowych LCL (prawie 3 800 przesyłek, których objętość była większa o 91,5% w stosunku do roku 2007) oraz o 15% więcej przesyłek eksportowych LCL (1 056 przesyłek o objętości większej o 12,5%). Wyniki osiągnięte przez DHL Global Forwarding w segmencie OFR z jednej strony stanowią odzwierciedlenie wzrostowej tendencji polskiego rynku w zakresie przewozów pełnokontenerowych (szacunkowe dane na bazie obrotów polskich terminali kontenerowych mówią o jego 13-procentowym wzroście w zakresie liczby przesyłek), z drugiej świadczą o skuteczności elastycznego dostosowania firmy do potrzeb firm w zakresie przewozów LCL, będących efektem obniżenia wolumenu przesyłek i ich objętości  w wyniku spowolnienia gospodarczego.

„DHL Global Forwarding w niełatwym roku 2008 osiągnął bardzo dobre rezultaty. Nasza firma doskonale poradziła sobie z przystosowaniem oferty do dynamicznie zmieniającej się sytuacji ekonomicznej na strategicznych rynkach, dzięki czemu staliśmy się jeszcze bardziej konkurencyjni.” – powiedział Piotr Iwaniuk, Prezes Zarządu DHL Global Forwarding. „Szczególnie cieszy mnie wzrost, jaki zanotowaliśmy we frachcie lotniczym z Azji, kierunku, który do tej pory nie przynosił zakładanych obrotów. Wprowadzony specjalny system sprzedaży naszych usług na tym kierunku będzie – mam nadzieję – nadal pozwalał zdobywać znaczące wolumeny, nawet w dobie kryzysu.”

W roku 2008 firma DHL Global Forwarding zdobyła kilku nowych, znaczących klientów. Świadczenie usług frachtu lotniczego rozpoczęła w minionym roku m.in. dla firmy Flextronics, kontraktowego producenta dla firm branży elektronicznej, z główną siedzibą w Singapurze, zaś usług frachtu morskiego dla firm takich, jak JYSK (koncern zarządzający m.in. międzynarodową siecią supermarketów dekoracyjnych), Dell, Smyk czy Altadis (firma z branży tytoniowej, działająca w ramach Imperial Tobacco Group).

Dla swoich klientów firma zrealizowała również kilka niestandardowych zleceń. Dla zleceniodawcy z branży energetyczno-paliwowej DHL Global Forwarding wyczarterował jeden z największych samolotów transportowych na świecie. Antonow 124 „Rusłan” przewiózł z Polski do Omanu przesyłkę, której ze względu na gabaryty jednego z elementów (prawie 5 metrów długości, ponad 3 metry szerokości, 3 metry wysokości i wagę 20 ton) nie podjął się przewieźć żaden z przewoźników organizujących regularne połączenia.

Dla cementowni w Ożarowie DHL Global Forwarding dostarczył ładunek – wartą 3 mln euro przekładnię – o wadzie 111 ton, który ze względu na gabaryty, wymagał organizacji transportu kombinowanego. Dla tego samego klienta DHL Global Forwarding zrealizował dostawę ważących w sumie 150 ton dwóch pierścieni z hiszpańskiego Bilbao. Ponieważ ich 7-metrowa średnica wykluczała transport samochodowy i kolejowy, DHL Global Forwarding zorganizował przewóz ładunku drogą wodną.

Miniony rok to również uzyskanie przez DHL Global Forwarding pierwszego w Polsce świadectwa AEO (Authorised Economic Operators), dokumentu potwierdzającego przestrzeganie wszystkich standardów bezpieczeństwa i ochrony ładunków oraz uprawniającego do korzystania z ułatwień celnych. Uzyskane świadectwo gwarantuje klientom DHL Global Forwarding mniejszą liczbę fizycznych kontroli celnych, zaś w przypadku przesyłek wytypowanych do kontroli – priorytetowe traktowanie, zwiększające płynność odpraw celnych.
 
W roku 2009 DHL Global Forwarding zamierza koncentrować się na dalszej poprawie jakości obsługi klientów, m.in. rozwijając dedykowane procesy obsługi oraz wdrażając zaawansowane programy śledzenia przesyłek. W odpowiedzi na sytuację ekonomiczną, firma będzie dążyć do optymalizacji kosztów przewozów, by móc zaoferować swoim klientom usługi jeszcze lepiej dostosowane do ich potrzeb. Temu celowi służyć będzie m.in. dalszy rozwój zintegrowanej platformy do zarządzania przewozami oraz poszerzanie oferty o elastyczne rozwiązania logistyczne.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili