W 2005 roku PKP odnotowała najmniejsze straty w historii, a 70 proc. strat firmy wynika z połączeń regionalne.
W ubiegłym roku samorządy nie zapłaciły za zamówione usługi kolejowe 490 mln zł – podała PKP.
Koszty funkcjonowania Grupy PKP wyniosły w 2005 r. 11 mld zł. Były o 2 mld zł mniejsze niż w 2004 r. i tym samym najniższe w historii Grupy PKP.
– W zeszłym roku tylko cztery spółki z grupy na jedenaście firm odnotowało ujemny wynik. Pokazuje to dobitnie, że narodowa kolej w Polsce potrafi przynosić zyski, a więc jest biznesem jak każdy inny – różni się tylko tym, że jest istotną częścią całej polskiej gospodarki" – powiedział prezes PKP Andrzej Wach.
Na 11 największych spółek Grupy PKP siedem z nich zakończyło 2005 r. zyskiem: PKP SA, PKP Cargo, PKP Linie Hutnicze Szerokotorowe, PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska, PKP Energetyka i PKP Informatyka, a cztery spółki odnotowały w zeszłym roku stratę: PKP Przewozy Regionalne, PKP Warszawska Kolej Dojazdowa, PKP Polskie Linie Kolejowe i Telekomunikacja Kolejowa.
Źródło: Gazeta Wyborcza, 10.03.2006