PKP CARGO umacnia bałtycki brzeg

0 68

Rynek przewozów kamienia hydrotechnicznego jest wymagającym biznesem – trudność w obsłudze tych zleceń wynika z krótkiego okresu, w którym realizacja prac jest możliwa, zwłaszcza nad Bałtykiem. Wyzwaniem jest też dostępność odpowiedniego taboru, gdyż w grę wchodzi transport kilkutonowych głazów, a także dostępność odpowiedniej ilości surowca. Ten odpowiedniej jakości występuje tylko na Dolnym Śląsku.



Według obecnie obowiązującego stanu prawnego organy administracji morskiej mają utrzymać linię brzegową z 2000 roku, tymczasem według informacji, jakie możemy znaleźć na stronie Najwyższej Izby Kontroli, Bałtyk zabiera corocznie 50 ha lądu o wartości 500 mln zł. Erozji systematycznie ulega całe wybrzeże, a ponad połowa intensywnie – w niektórych miejscach ziemia cofa się o ponad metr w ciągu roku.



Umocnienie brzegów Pobrzeża Koszalińskiego ma zabezpieczyć plaże i wydmy przed erozją. Jest to kolejny taki projekt realizowany przez Urząd Morski w Słupsku przy wsparciu unijnych funduszy.

W latach 2010-2012 instytucja ta przeprowadziła odbudowę 3,3 km plaży w Kołobrzegu (woj. zachodniopomorskie), w tym roku z kolei zakończono umacnianie 8 km brzegu na wschód od portu w Darłowie (woj. zachodniopomorskie). Trwa wspomniana odbudowa 4,5 km brzegu na Centralnym Poligonie Sił Powietrznych Ustka – Wicko Morskie (woj. pomorskie i zachodniopomorskie) i właśnie ruszyło umacnianie 4,5 km brzegu w Łebie, Rowach i Ustce (woj. pomorskie).



Urząd Transportu Kolejowego podał, że w okresie pierwszych 8 miesięcy 2014 roku Grupa PKP CARGO miała 47,73 proc. udziału w rynku pod względem przewiezionej masy, notując wzrost o 0,25 p.p. w porównaniu do poprzedniego okresu oraz wzrost o 0,64 p.p. w porównaniu do wyniku po I półroczu br.


 

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej