Według szacunków współpraca z Grupą Integer.pl pozwoli CX Courier zwiększyć udział w rynku do 30% w ciągu 2 najbliższych lat. Każdego miesiąca w Hong Kongu dostarczanych jest około 4,5 miliona przesyłek.
Kooperacja polskiej firmy z partnerem w Hong Kongu oparta jest na modelu mieszanym. Grupa Integer.pl wynajmie CX Express – na podstawie kontraktu na wyłączność – swoje innowacyjne urządzenia i jednocześnie rozwijać będzie sieć terminali brandowaną własną marką InPost współpracując z CX Express jako partnerem logistycznym.
Zarówno Hong Kong, jak i Chiny to rynki absolutnie unikatowe – nie tylko ze względu na tempo wzrostu e-handlu, które bije na głowę wartości obserwowane w Europie, ale również z uwagi na mentalność społeczeństwa. E-konsumenci należą tu do najbardziej zapracowanych ludzi na świecie, dlatego oczekują jak najwygodniejszej formy dostawy produktów.
Lokalni kurierzy zmagają się z jednej strony z coraz większą liczbą przesyłek wysyłanych do i z Chin, a z drugiej strony z problemem dostępnych nieruchomości, gdzie cena za wynajem powierzchni rośnie w ekspresowym tempie, a to utrudnia budowanie centrów logistycznych.
Przykładowo, jeden z największych chińskich e-detalistów wysyła do Hong Kongu ponad 120 tys. paczek dziennie, a przewiduje ich wzrost nawet do 500 tys. w 2016 roku. Z całą pewnością współpraca z CX Courier zrewolucjonizuje tutejszy rynek dostaw. Paczkomaty InPost pozwalają na znaczące ograniczenie kosztów