22.9 C
Warszawa
środa, 22 maja, 2024

Nowa generacja Finder On-Line

W systemie Finder On-Line zintegrowano dotychczasowe funk- cje lokalizacyjne i analityczne z nawi- gacją satelitarną w kabinie kierow- cy połączoną z dwukierunkową komunikacją tekstową i głosową. 

Nowoczesne rozwiązania Finder On-Line 2.0 stawiają go wśród  najbardziej zaawansowanych systemów prezentowanych na tegorocznych targach Cebit.

Finder On-Line 2.0 wykracza poza standardowe funkcje zarządzania flotą pojazdów stając się uniwersalną  internetową platformą lokalizacyjną działającą w oparciu o technologie GPS/GSM. Zastosowane rozwiązania już teraz umożliwiają Finderowi świadczenie usług, których wprowadzenie na nasz rynek  jest dopiero planowane, a które świetnie sprawdzają się w krajach Europy Zachodniej. Są to usługi oparte na technologii GPS adresowane do powszechnego odbiorcy – pakiety ubezpieczeniowe wyceniane w zależności od rzeczywiście wykonanych przebiegów lub czasu użytkowania pojazdów. Chętnie korzystają z nich właściciele pojazdów wykorzystywanych sezonowo – motocykli, kabrioletów – lub sporadycznie np. przez rolników. Rozwiązania te dają firmom ubezpieczeniowym szansę realnej oceny ryzyka w poszczególnych grupach wiekowych i możliwość adekwatnego dostosowania kosztów ofert ubezpieczeniowych.

Już dzisiaj Finder jest technicznie przygotowany do wprowadzenia w Polsce powszechnego systemu ratunkowego, analogicznego do wdrażanego na zachodzie Europy programu automatycznego powiadamiania o wypadkach drogowych E-Call.

W przekazanej ostatnio klientom Findera nowej generacji systemu korzyści dla fleet managerów zostały wzbogacone funkcjami przydatnymi kierowcom w kabinie pojazdu. Zyskali oni możliwość, dzięki zintegrowanemu z modułem GPS/GSM wyświetlaczu, korzystania z nawigacji satelitarnej połączonej  z  dwukierunkową komunikacją tekstową i głosową z centrum dyspozycyjnym. Ważną, dla bezpieczeństwa kierowców, jest funkcja automatycznego powiadamianie o zdarzeniach, w wyniku których może on potrzebować pomocy np. w razie kolizji drogowej.

Główne funkcje Finder On-Line nowej generacji:
– Zarządzanie flotą
– Informowanie o aktualnej pozycji i statusie pojazdu
– Dwukierunkowa komunikacja tekstowa i głosowa między centrum dyspozytorskim a kierowcą
System planowania, optymalizacji i wydawania zleceń
– Automatyzacja procesu raportowania i analiz
– Kierowanie pojazdem
– Precyzyjna nawigacja satelitarna
– Dwukierunkowa komunikacja tekstowa i głosowa
System planowania, optymalizacji i odbioru zleceń
– Assistance, automatyczne wezwanie pomocy w razie awarii lub wypadku

Nowy Interface zintegrowanego Finder On-Line 2.0 daje użytkownikom niespotykane do tej pory możliwości indywidualnych ustawień widoków ekranowych i definiowania funkcji.

Finder On-Line

Jego głównymi elementami składowymi są montowane w pojazdach  urządzenia z odbiornikiem GPS do odczytywania pozycji i modemem GSM z kartą SIM umożliwiającą transmisję danych. Po stronie operatorskiej  jest to oprogramowanie, dostępne on-line za pośrednictwem Internetu, przetwarzające dane przekazywane z pojazdów do systemu. Transmisja danych odbywa się łączami telefonii komórkowych a pozycje wizualizowane są  na cyfrowych mapach . Osoby zarządzające flotą mogą, logując się do systemu, uzyskać szereg szczegółowych informacji o pojazdach znajdujących się pod ich nadzorem – aktualnej pozycji, prędkości, spalaniu, czasie pracy kierowców, tankowaniach czy statusie zleconych zadań i wielu innych. Mają również natychmiastowy dostęp do danych historycznych i porównawczych. Uzupełnieniem systemu jest centrum operatorskie Findera – call center – pełniące całodobową asystę na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń.

Zastosowania

Duża paleta możliwości systemów monitorowania przekłada się na szerokie pole ich zastosowań. Systemy GPS/GSM są wykorzystywane w przedsiębiorstwach transportowych, handlowych, produkcyjnych, usługowych, dystrybucyjnych i logistycznych. Szczególnie szybko rośnie zainteresowanie firm posiadających mobilnych przedstawicieli handlowych wyposażonych w samochody osobowe i dostawcze oraz pojazdy specjalistyczne. Jednak bez względu na branżę w której działa firma, cele stosowania systemu monitorowania są bardzo podobne. Wszystkim, w pierwszej kolejności,  zależy na oszczędnościach, które uzyskiwane są poprzez ograniczenie nadużyć i racjonalizowanie działań.

W systemie Finder On-Line zintegrowano możliwości lokalizacyjne do zarządzania flotą, nawigację satelitarną i komunikację tekstową. Nowe funkcje, dostępne na ekranie bezpośrednio w kabinie samochodu, dają korzyści również kierowcy wspieranemu w pracy przez nowoczesną technologię. Nawet niedoświadczony kierowca, nie znający miasta, może od razu wykonywać odpowiedzialne zadania kierowany przez system zintegrowany z nawigacją, automatycznym planowaniem trasy i przekazywaniem zleceń. Nowe możliwości  znacznie rozszerzają dotychczasowe grupy użytkowników.

Wachlarz zastosowań technologii GPS/GSM jest bardzo szeroki. System Finder On-Line był wykorzystywany w wielu niecodziennych sytuacjach np. do transmisji zawodów żeglarskich w serwisach internetowych podczas Żeglarskich Mistrzostw Europy w Match Racingu czy Żeglarskich Mistrzostw Polski Dziennikarzy. Można było też obserwować postępy podróży w ramach dwóch edycji „Wielkiego Wyścigu” Programu 3 Polskiego Radia. Uczestnicy wyścigu autostopem po Europie zostali wyposażeni w smartphony  z GPS, do których stworzono specjalne oprogramowanie aby słuchacze radia mogli w każdym momencie sprawdzić na cyfrowej mapie systemu Finder On-Line aktualne miejsce pobytu swoich faworytów na trasie wyścigu.

Efekty

Wdrożenie systemu GPS/GSM do zarządzania zasobami mobilnymi jest chyba najskuteczniejszym i najszybszym sposobem na ograniczenie kosztów funkcjonowania floty – bez względu na skalę firmy i specyfikę jej działania. Wszędzie tam gdzie jest kilkanaście lub więcej samochodów – ciężarowych, dostawczych lub osobowych – dzięki narzędziom do precyzyjnego zarządzania i kontroli można, bez wielkich nakładów, uzyskać duże  oszczędności i równocześnie poprawić efektywność. Koszt wdrożenia zwraca się średnio po 3-4 miesiącach korzystania z systemu.

Doświadczenia użytkowników wskazują na stałe oszczędności na poziomie średnio kilkuset złotych miesięcznie na każdy pojazd Do tego dochodzi trwały wzrost efektywności – do wykonania takich samych zadań potrzeba mniej czasu i wymaga to mniejszych przebiegów. Oprócz oszczędności znacznie wzrasta wydajność pracy. Korzystając z tego samego potencjału można wykonywać zdecydowanie więcej zadań. Bardzo ułatwione jest analizowanie i rozlicznie wydatków związanych z transportem oraz uzyskiwanie raportów o różnym, ustalonym przez użytkownika profilu.

W firmach handlowych wzrasta aktywność i skuteczność ich przedstawicieli w terenie. Specjalistyczne oprogramowanie oszczędza czas pracowników. Wiele zadań – raportowanie, zlecenia, rozliczenia, wcześniej wykonywanych ręcznie, może być załatwianych automatycznie, bez ich udziału. Pracownicy, z korzyścią dla wydajności, w większym stopniu mogą oddać się swoim zasadniczym obowiązkom.

Duże znaczenie mają też względy bezpieczeństwa.  Pojazdy są pod stałym nadzorem, a w razie potrzeby pomoc jest udzielana bardzo szybko. Wzrasta poczucie bezpieczeństwa pracowników – tak bezpośredniego, jak i socjalnego. Praca w firmie konkurencyjnej, z silną pozycją rynkową i dobrymi perspektywami rozwoju daje pewność zatrudnienia, szansę awansu zawodowego i finansowego.

Menadżerowie, chcąc osiągać sukcesy na coraz bardziej konkurencyjnym rynku, nie mogą pozwolić sobie na nieefektywne wykorzystywanie tak kosztownych elementów organizacji jak flota samochodowa. Bez specjalistycznych systemów skuteczne kierowanie większym organizmem jest skazane na porażkę. Aby jej uniknąć potrzeba coraz nowocześniejszych narzędzi wspomagających zarządzanie – zarówno łańcuchem dostaw, sprzedażą, personelem jak i ułatwiających optymalne wykorzystanie potencjału technicznego firmy. Analizie poddawanych jest przecież coraz więcej danych, a  decyzje muszą być podejmowane bardzo szybko. Aby skutecznie konkurować trzeba umieć wykorzystać możliwości oferowane przez nowoczesne i użyteczne technologie.  Tym bardziej, że stale rośnie rola wartości dodanych do produktu – serwisu, czasu i płynności dostaw i czasu reakcji na potrzeby klientów.

Funkcjonalność nowoczesnych systemów GPS/GSM zmierza obecnie w kierunku raportowania odstępstw od założonych parametrów zamiast ich permanentnego śledzenia. Daje to niespotykane do tej pory możliwości niemal natychmiastowego podjęcia działań neutralizujących skutki niekorzystnych dla interesu firmy zdarzeń – opóźnień, zaniechań itp.

Dzięki wdrożeniu zintegrowanego systemu Finder On-Line firmy zyskują:

– zmniejszenie kosztów
– obniżenie wydatków na paliwo
– niższe koszty komunikacji
– mniejsze przebiegi
– zwiększenie efektywności
– wzrost liczby wykonanych zadań
– skrócenie czasu wykonania zadań
– zmniejszenie ilości przestojów
– szybkie wdrożenie pracowników do  wykonywanych zadań
– optymalizacja tras i zadań
– niezawodne narzędzie kontrolne
– automatyzacja raportowania
– analiza i ocena wydajności pracy
– weryfikacja danych z kart paliwowych
-wzrost bezpieczeństwa

System GPS/GSM chroni firmę przed stratami. Wbrew obiegowej opinii to nie kradzieże samochodów powodują te najbardziej dotkliwe, ale codzienne, drobniejsze nadużycia, zaniechania i niegospodarności. Ich suma składa się na naprawdę poważne kwoty, które pogarszają wynik finansowy i konkurencyjność firmy.

Trudno w tej chwili znaleźć argumenty przeciwko systemom lokalizacyjnym. Urządzenia są niezawodne, a koszty transmisji danych nie stanowią już żadnej bariery. Efekty są długotrwale i pojawiają się natychmiast po wdrożeniu, które jest procesem stosunkowo krótkim. Aby jeszcze przyspieszyć i ułatwić wdrożenie, Finder, w ramach jednej umowy oferuje klientom nie tylko dostęp do systemu, elektroniczne moduły i ich montaż w samochodach, ale też karty SIM transmitujące dane. Klienci nie muszą podpisywać dodatkowych umów z operatorami sieci komórkowych – dostają gotowy, kompletny produkt, a w efekcie cały wachlarz korzyści.

Informacja prasowa

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili