Strona główna Wiadomości Łańcuch Dostaw Licytacje samochodów używanych on-line

Licytacje samochodów używanych on-line

Sprzedaż auta używanego przez firmę zarządzającą flotą jest istotnym elementem jej działalności biznesowej, wpływającym w znaczący sposób na rentowność usług CFM. Zakup samochodu jest zazwyczaj w pierwszej kolejności proponowany dotychczas użytkującej go firmie, a następnie komisom, z którymi firma CFM współpracuje. W drugim przypadku sprzedaż jest dokonywana w drodze przetargu. 

Od lipca LeasePlan Fleet Management wprowadza jego nowoczesną formę przetargu– system umożliwiający przeprowadzenie aukcji internetowej. System wprowadzany jest w całej Unii Europejskiej – Car Remarketing International (CRI) pozwala na licytację aut używanych bądź powypadkowych podmiotom, które do tej pory brały udział w klasycznych przetargach organizowanych przez firmę. Chodzi przede wszystkim o komisy samochodowe oraz o firmy, które profesjonalnie zajmują się obrotem autami używanymi, współpracujące z LeasePlanem. Dotychczas licytacje były przeprowadzane za pośrednictwem systemu opartego na faksie. Wykorzystanie do tego celu systemu internetowego pozwala na przekazanie wyczerpujących informacji na temat sprzedawanych aut, stałą kontrolę nad przebiegiem licytacji oraz przeprowadzenie jej w sposób dający wszystkim zainteresowanym możliwość ciągłej obserwacji całego procesu. 

System pozwala na precyzyjny dobór uczestników danego przetargu, ponieważ każdorazowo otrzymują oni zaproszenie za pośrednictwem e-maila. Po zalogowaniu się do systemu, użytkownik ma okazję zapoznać się z listą aut wystawionych do sprzedaży. Każdy pojazd jest szczegółowo opisany oraz posiada szeroką dokumentację fotograficzną. Charakterystyka auta zawiera wycenę oraz ocenę stanu technicznego, sporządzoną przez niezależnego rzeczoznawcę. Ponadto, dołączony jest opis usterek występujących w samochodzie wraz z potencjalnymi kosztami naprawy, przy założeniu, że będzie ona przeprowadzana w nieautoryzowanym serwisie i z wykorzystaniem nieoryginalnych bądź używanych części. W przypadku np. usterki lakierniczo–blacharskiej, uczestnik poza obejrzeniem jej na bardzo dokładnych fotografiach, może również zapoznać się z charakterem wymaganej naprawy. Jeśli usterka jest w postaci np. zarysowania na masce pojazdu, to potencjalny nabywca jest poinformowany o wielkości rysy mierzonej w centymetrach oraz o zakresie naprawy lakierniczej (np. w celu usunięcia defektu należy lakierować przynajmniej połowę elementu). 

Przetarg może trwać od 2-5 dni, w zależności od konkretnej sytuacji, czyli np. liczby uczestników. System pozwala uczestnikowi na ustalenie na samym początku licytacji maksymalnej kwoty, jaką jest on gotowy zaoferować za dane auto. Wówczas program sam zwiększa stawkę w przypadku, gdy zostanie ona przelicytowana przez innego uczestnika, aż do momentu, w którym osiągnie sumę zadeklarowaną jako maksymalną. 

– Ważnym wymogiem, warunkującym możliwość zakupu aut w drodze licytacji on-line, jest złożenie oferty, na co najmniej 80% pojazdów przedstawionych
w danym przetargu – wyjaśnia Szymon Tomanek, Dyrektor Operacyjny LeasePlan Fleet Management (Polska). –Należy również pamiętać o tym, że przed zakupem nie ma możliwości przeprowadzenia osobistych oględzin pojazdu. 

Wyniki przetargu są publikowane po 2 dniach od jego zakończenia. Zwycięzca jest zobowiązany do wpłaty pełnej zadeklarowanej kwoty w ciągu 5 dni od daty wystawienia faktury przez LeasePlan. Wówczas otrzymuje wszystkie dokumenty pojazdu i może odebrać zakupione pojazdy. 

e–Logistyka.pl

Exit mobile version