Łańcuch dostaw a przesuwanie wartości

Jak zarządzać wartością w kontekście łańcuchów dostaw? Odpowiedzi dostarcza Daniel J. Flint, prof. marketingu na University of Tennessee.

Proces zarządzania wartością zaczyna się od zrozumienia prostego mechanizmu: wartość mierzona jest przez oko klienta, a więc nie zależy bezpośrednio od samej istoty produktu, usługi czy systemu. To klient jest kolejną komórką w organizacji, następnym procesem w fabryce, jednostką biznesową, a wreszcie firmą zewnętrzną uczestniczącą w procesie.

czytaj dalej>>

""



To w jaki sposób klienci nadają produktom lub usługom wartości, zależy w dużej mierze od marketerów, dostawców i menedżerów marki. Konsumenci poruszają się w gąszczu informacji o poszczególnych produktach. Potrzebne jest wiec tworzenie coraz większej ilości zachęt i korzyści dla klientów przy jednoczesnym ograniczaniu "poświęceń", listy wyrzeczeń, jaką klient tworzy dycydując się na zakup pewnego produktu.

Profesor Flint poleca pięć czynności, pomocnych w zarządzaniu zmienną wartością.

1. Potrzebna jest świadomości, że konkurencja w conejmniej 90 proc. wie tyle samo co my. A w 10 proc. wie od nas więcej. Konieczne staje się więc poświecenie czasu na dobre poznanie zarówno konkurencji, jak również klientów. Czasu należy poświęcić jak najwięcej.

2. Należy pogodzić się z faktem, że pojęcie wartości przez klientów zmienia się o 10 proc. szybciej niż w naszym najgorszym koszmarze.

3. Ważne jest skupienie się na czynnikach związanych z pomiarem jakości a nie połączenia emocjonalnego klienta z danym produktem.

4. Należy zbudować relacje, które będą sprzyjać dzieleniu się informacjami w łańcuchu dostaw.

5. Należy nauczyć się szerszego spojrzenia. Nie opierać się wyłącznie na swojej branży i benchmarkingu.

źródło: Industry Week
źródło zdjęcia: www.sxc.hu

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili