GPS – kontrola za wszelką cenę

Jeśli myślisz o wprowadzeniu systemu GPS, który ma ci pozwolić na optymalizację kosztów i proponowanie tras kierowcom, zastanów się dobrze. Pamiętaj o paranoi spowodowanej przez RFID – radzi Chris Murphy.

Ostatnio do dyskusji na temat systemu GPS wrócono przy okazji pomysłu wprowadzania nadajników w nowojorskich taksówkach. Teoretycznie już kilka lat temu Komisja ds. Taksówek i Limuzyn zapowiadała chęć skorzystania z tego novum, ale niechęć taksówkarzy nie zmalała, a nawet wzrosła.

W Stanach Zjednoczonych ludzie wciąż pamiętają, jak do niektórych sklepów wprowadzono "paski" RFID bez wiedzy klientów. Później okazało się, że praktycznie każdy pracownik supermarketu ma wgląd do lodówki klienta. Obecnie producenci telefonów komórkowych z Nokią i BlackBerry na czele chcą zastosować w nowych aparatach technologię GPS.

Recenzje tych pomysłów są zróżnicowane. Nie wszyscy chcą aby w ich urządzeniach seryjnie montowano GPS. To może być pożyteczne, ale jeśli klient sobie nie życzy takich "udogodnień", nie można go zmuszać.

e-logistyka.pl

źródło: Information Week

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili