5.6 C
Warszawa
poniedziałek, 22 kwietnia, 2024

Good to Great

Zakończył się IV Kongres MBA zorganizowany przez Krakowską Szkołę Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Impreza zgromadziła czołowych polskich menedżerów.


Przez trzy dni trwania Kongresu uczestnicy wzięli udział w cyklu wykładów poświęconych różnym rynkom. Program uwzględniał trzy główne panele: Europejski, Amerykański i Azjatycki.

– Współczesny biznes znajduje się w przełomowym etapie rozwoju. Zaczyna się era społecznej odpowiedzialności i działalności wirtualnej – mówił otwierając Kongres prof. Janusz Teczke, Prorektor ds. Badań Naukowych i Współpracy Międzynarodowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się analizy z rynku azjatyckiego. – Azja i Pacyfik to obszar najszybszego rozwoju biznesu oraz największego zainteresowania studiami MBA – referował Georg Kochon z St.Gallen Business School.

Prof. Reshmi Mitra z XLRI Jmshedpur w Indiach zwróciła uwagę na niedocenianą przez biznes społeczność ludzi ubogich o rocznych dochodach nie przekraczających 2000 USD. Szacuje się, że ich liczba stanowi 65 proc. populacji. To olbrzymi potencjał, szczególnie w obliczu badań, które pokazują, że duża część tych osób chce konsumować i żyć na wyższym poziomie niż wynika ze statystyk.

W temacie azjatyckim był utrzymany również warsztat, który przeprowadził prof. Tony Fang z Uniwersytetu w Sztokholmie. Warsztat poświęcony prowadzeniu negocjacji w Chinach dostarczył menedżerom wielu konkretnych narzędzi.

Do wzbogacenia swojej wiedzy i biblioteki o książkę Jima Collinsa „Good to Great” zachęcał Marek Rajca, General Manager w Silgan White Cap Polska Sp. z.o.o.  – Cechą skutecznego menedżera wizjonera jest połączenie osobistej skromności z siłą i determinacją –  przekonywał.

Studia MBA stają się coraz bardziej elitarne, a ich absolwenci zarządzają najbardziej prężnymi przedsiębiorstwami. Wciąż jednak potrzebne jest stworzenie kultury MBA.

– Tworzenie kultury MBA to posiadanie silnego wsparcia ze strony absolwentów. Twórzmy tradycję absolwentów MBA – apelował prof. Czesław Mesjasz, Przewodniczący Rady Programowej Krakowskiej Szkoły Biznesu.

W ramach Kongresu już po raz czwarty odbyła się aukcja charytatywna. Wystawione zostały na nią przedmioty przekazane przez znanych polskich artystów, Andrzeja Mleczko czy Henryka Sawkę, ale również przedstawicieli nowej generacji, takich jak Paweł Kupczak. Podczas gali w krakowskim hotelu Andels zebrano 5700 zł. Sumę przekazano Fundacji Anny Dymnej „Mimo wszystko”,  za pośrednictwem której środki wpłyną na konto potrzebujących stałej opieki medycznej pięcioraczków z Brzeska.

Kongres MBA zamknęła impreza golfowa zorganizowana w Royal Kraków Golf & Country Club w Ochmanowie. Kolejny kongres już za rok.

mk

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili