Klienci PostNord uzyskają dostęp do sieci punktów odbioru należących do DPDgroup w 10 krajach europejskich, gdzie będą mogli zarówno nadać, jak i zwrócić przesyłki. Analogicznie, klienci DPD będą mogli skorzystać z sieci PostNord obejmującej prawie 6000 punktów. DPDgroup, za pośrednictwem swoich czterech marek handlowych (DPD, Chronopost, SEUR i Interlink Express), każdego dnia dostarcza 3 mln przesyłek w ponad 230 krajach, w tym coraz większą liczbę paczek B2C.
Podobnie PostNord jest ukierunkowana na powiększający się rynek e-commerce, który w obecnym momencie jest bardziej zaawansowany w Skandynawii niż w innych częściach Europy. Kolejnym dużym graczem, który ogłosił rozszerzenie działalności w zakresie międzynarodowego handlu elektronicznego jest Alibaba. Podjęte działania mają obejmować uruchomienie 11 oficjalnych zakładek poszczególnych państw na platformie Tmall Global oraz nawiązanie współpracy na zasadzie partnerstwa z Juhuasuan – platformą zakupową z grupy Alibaba – przez 26 zagranicznych ambasad znajdujących się w Chinach. Państwa, których koszyki produktów znajdą się na Tmall Global – rozszerzeniu Tmall.com, czyli największej chińskiej platformie B2C dla producentów i detalistów – to między innymi: Stany Zjednoczone, Nowa Zelandia, Australia, Szwajcaria, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Singapur, Tajlandia, Malezja i Turcja. Celem partnerstwa z ambasadami jest podjęcie współpracy w zakresie marketingu i promocji produktów poszczególnych państw na platformie Juhuasuan.
Konsolidacja firm potencjalnie rywalizujących ze sobą – tak, jak ma to miejsce w przypadku DPDgroup i PostNord – jest właściwym kierunkiem rozwoju, gdyż wyzwala dodatkowy potencjał operacyjny, co z kolei umożliwia systematyczną ekspansję terytorialną świadczonych usług.- komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl