DSI według Dell

91

Zintegrowany popyt i podaż to konieczny warunek dobrego łańcucha dostaw. Theodore P. Stank oraz John T. Mentze, naukowcy z University of Tenessee przyglądają się modelowi DSI (Demand and Supply Integration) w firmie Dell.

Naukowcy opisujący na łamach „Industry Week” model DSI odwołują się do własnego doświadczenia. W 1999 roku, na trzy tygodnie przed świętami Bożego Narodzenia, jeden z nich zamówił w firmie Dell komputer dla swoich synów. Po wysłaniu zamówienia dostał pocztą elektroniczną odpowiedź, że wskazany produkt będzie dostępny dopiero 16 lutego następnego roku. Szybko zareagował na tę wiadomość, mówiąc, że komputer jest mu potrzebny znacznie wcześniej. W Dell dowiedział się, że w sprzęcie, który wyselekcjonował znajduje się bardzo chętnie kupowany wówczas procesor Pentium 400, akurat w tym okresie niedostępny. Pracownik nie zakończył rozmowy na tej informacji, od razu zaproponował inne rozwiązanie. Za dodatkowe 50 USD Dell zapewnił instalację nowocześniejszego procesora oraz dostawę w ciągu tygodnia. Ostatecznie prezent dotarł do zadowolonego klienta na długo przed 25 grudnia.

Na czym polegał sukces Della? Dzięki odpowiednio wdrożonemu systemowi DSI, pracownik obsługujący klienta posiadał szybki dostęp do informacji z działu sprzedaży, marketingu oraz do łańcucha dostaw. Mógł więc szybko zapoznać się z sytuacją oraz zaproponować najlepsze rozwiązanie.

Prawidłowo wdrożony DSI pozwala na szersze spojrzenie na występujące w procesie sprzedaży problemy. Pozwala zintegrować nie tylko popyt z podażą, ale również wpłynąć na budowę lepszych relacji z klientami oraz dostawcami.

Źródło: Industry Week

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj