DPWN publikuje raport CSR

Grupa Deutsche Post World Net, do której należy DHL Express (Poland), opublikowała drugi raport odpowiedzialnego biznesu zatytuło- wany „Changing Ways”. Raport skupia się na bieżących i planowanych projektach w takich obszarach jak: środowisko, pracow- nicy i odpowiedzialność społeczna.

– Chcemy być liderem we wszystkich obszarach, które są kluczowe dla naszego sektora. Dotyczy to również zrównoważonego rozwoju – mówi Frank Appel, prezes zarządu Deutsche Post World Net.

Działając w ponad 220 krajach i terytoriach zależnych na całym świecie, DPWN bierze na siebie odpowiedzialność za wpływ, jaki wywiera na zmiany klimatyczne czy niedobór surowców naturalnych. Jako jedna z największych firm logistycznych niesie również pomoc poszkodowanym w wyniku katastrof i klęsk żywiołowych.

I obszar – Environment – ochrona środowiska

Do 2020 roku, w ramach strategii GoGreen, firma zobowiązała się ograniczyć o 30 procent emisję dwutlenku węgla (CO2). Oznacza to, że na każdy wysłany list, tonę transportu i metr kwadratowy użytej powierzchni, emisja CO2 ma zostać ograniczona o blisko jedną trzecią w porównaniu z rokiem 2007.

– Jako wiodąca grupa logistyczna, Deutsche Post World Net aktywnie zajmuje się ekologią i problemem zmian klimatycznych – mówi Monika Wulf-Mathies, Dyrektor Zarządzający ds. Polityki Zrównoważonego Rozwoju. – Dzięki wprowadzeniu w maju tego roku strategii GoGreen, grupa DPWN stała się pierwszą firmą logistyczną, która ustaliła cele i zadania związane z ochroną środowiska – dodaje. Raport wyjaśnia, w jaki sposób DPWN zamierza osiągnąć ten cel.

II obszar – Employees – Rozwój pracowników

Drugim filarem strategii zrównoważonego rozwoju DPWN są pracownicy. Firma zatrudnia ponad 500 000 osób na całym świecie.

-Satysfakcja naszych pracowników, ich zdrowie i bezpieczeństwo są naszym priorytetem – mówi Walter Scheurle, Dyrektor Personalny DPWN. W firmie obowiązuje Kodeks Bezpieczeństwa Drogowego, którym kierują się pracownicy. W maju 2008 ruszyła międzynarodowa inicjatywa – „Odkryj Logistykę” (Discovery Logistics), skierowana do studentów i młodych menedżerów, której celem jest znalezienie najlepszych pracowników zajmujących się zarządzaniem w obszarze logistyki.

III obszar – Social Responsibility – odpowiedzialność społeczna

Deutsche Post World Net, wykorzystuje także swoją międzynarodową sieć i doświadczenie globalnego operatora logistycznego do niesienia pomocy potrzebującym na całym świecie. Jednym ze strategicznych działań w obszarze odpowiedzialności społecznej jest partnerstwo z Organizacją Narodów Zjednoczonych. Współpraca ta skupia się na zapobieganiu skutkom i niesieniu pomocy w przypadkach katastrof naturalnych.

Razem z UNICEF, Deutsche Post World Net prowadzi również działania w Kenii na rzecz obniżenia śmiertelności spowodowanej malarią wśród dzieci. Od dwóch lat w DPWN działa zespół szybkiego reagowania Disaster Response Team, którego zadaniem jest niesienie pomocy w rejonach katastrof. Zespół ten ściśle współpracuje z Programem Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych (UNDP) i Biurem Narodów Zjednoczonych do spraw Koordynacji Pomocy Humanitarnej (OCHA).

Raport odpowiedzialnego biznesu DPWN jest dostępny w języku angielskim i niemieckim. Publikacja liczy 60 stron i została wydrukowana na papierze z recyklingu. Wersja elektroniczna została umieszczona na stronie internetowej   www.dpwn.com/sustainabilityreport/2008. Grupa Deutsche Post World Net będzie wydawać raport co roku.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili