Agro-edukacja w Indiach

Każdego roku niemal 40 proc. plonów w Indiach jest marnowanych na skutek złego zarządzania łańcuchami dostaw. Aby rozwiązać problem, indyjski Institute of Management Lucknow zorganizował kurs zarządzania agrobiznesem.

Udziałowców rynku rolnego w Indiach jest bardzo wielu, lecz są oni również w dużym stopniu rozproszeni. Połączenia wewnętrzne w sektorze i międzysektorowe są bardzo słabe, co przy dodatkowych obostrzeniach dotyczących transportu żywności sprawia, że łańcuch dostaw nie funkcjonuje poprawnie.

Problemem dnia dzisiejszego w Indiach jest potrzeba dopasowania rolnictwa do zmieniających się potrzeb konsumentów, związanych z nowymi nawykami żywieniowymi, stylem życia. Zdaniem Sushila Kumara, prezesa ds. zarządzania agrobiznesem w Institute of Management Lucknow, wszystkie te czynniki ujawniają konieczność opracowania kursu zarządzania sektorem. To sprawiło, że w zeszłym roku uruchomiono pilotażową wersję kursu agrobiznesu.

Zainteresowania programem jest duże, jednak organizatorzy przewidzieli jedynie 30 miejsc dla potencjalnych kandydatów, co na potrzeby indyjskie wydaje się  stanowczo zbyt małą liczbą. W ramach kursu realizowane są zagadnienia związane z marketingiem, finansami, operacjami, zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz technologią informacyjną. Oczywiście tematyka jest nakierowana na rolnictwo, więc wymienione bloki programowe są profilowane na potrzeby agrobiznesu. Coraz większą rolę przywiązuje się do kształcenia w zakresie zarządzania łańcuchami dostaw.

Badania przygotowane przez Institute of Management Lucknow, odkrywające potrzeby edukacyjne w sektorze rolniczym są dobrym źródłem informacji dla firm zagranicznych, w tym Polskich, które myślą o wejściu na rynek w Indiach. Poza bezcenną wiedzą o niszach, w których brak wykształconych osób, pajawia się również informacja na temat źródła pozyskania pracowników. Trzeba jednak pamiętać, że kurs jest zbyt nowym pomysłem, żeby już teraz oceniać jego rezultaty, a inwestycja w absolwentów wiąże się na pewno z ryzykiem. Z drogiej strony jest to kolejna ścieżka do budowy przewagi konkurencyjnej na chłonnym runku indyjskim.

e-logistyka.pl

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili