19.1 C
Warszawa
sobota, 13 sierpnia, 2022

Zarządzanie przepływem informacji

Dzisiejszy świat biznesu wymaga od menadżerów  podejmowania taktycznych decyzji  opierając się na dostępnych informacjach. Aby sprostać wymaganiom rynku, decyzje  podejmowane są szybko.

Dlatego zgromadzony kapitał informacyjny ma szczególne znaczenie dla działalności każdej organizacji.

Do podejmowania właściwych decyzji potrzeba rzetelnych i aktualnych informacji, uzyskiwanych w procesie raportowania operacyjnego  i strategicznego.

Ciągłe zmiany rynkowe i konkurencja wymuszają od przedsiębiorstw  coraz mocniej skoncentrowanych działań logistycznych takich jak planowanie, sprawny i efektywny przepływ informacji. Zarządzać możemy tylko tymi informacjami, które znamy, zatem potrzebujemy narzędzi pozyskiwania informacji.

Od wielu lat w zarządzaniu procesami biznesowymi  z pomocą przychodzą  firmy informatyczne, dostarczając dedykowane oprogramowanie, dopasowane do specyfiki przedsiębiorstwa, które  ułatwiają, a w niektórych przypadkach umożliwiają procesy logistyczne zachodzące w firmie.

Oferowane przez firmy informatyczne, systemy typu  Business Intelligence  i wdrożenie ich  tam, gdzie występują ogromne zasoby informacji,  nie tylko optymalizują procesy biznesowe, ale także poprzez integrowanie poszczególnych czynników maksymalizują  zyski i minimalizują  koszty.  Dzisiejsze rozwiązania  Business Intelligence   umożliwiają wizualizację zbiorów danych i przeobrażenie ich w pożądaną wiedzę,  informację. Wiedza ta pozwala  taktycznie pokierować działaniami firmy i dopasować odpowiednią, dla danego momentu, strategię biznesową, by przetrwać i zwiększyć przewagę nad konkurencją.

Dostępne na rynku oprogramowanie wspomagające zarządzanie projektami i planowanie zadań, rejestracja i kontrola czasu pracy oraz systemy wspierające zarządzanie informacją i obiegiem dokumentów znajdą zastosowanie w każdej organizacji. Wymierne korzyści jakie wnosi  wdrożenie  efektywnego i dopasowanego do specyfiki przedsiębiorstwa oprogramowania są w krótkim czasie zauważalne. Przykładowy system RCP dostarczy nam zagregowanych informacji na temat  ilości czasu poświęconego na dany projekt czy zlecenie oraz analitycznie: który pracownik, kiedy i ile czasu poświęcił na zrealizowanie określonej czynności.

Przyporządkowanie kosztów pracy,  do odpowiedniego miejsca powstawania kosztów pozwala na lepsze i efektywniejsze zarządzanie kapitałem organizacji.

System monitoruje za pomocą kart zbliżeniowych wejście/wyjście  pracowników oraz posiada moduł kontroli dostępu, zwiększając bezpieczeństwo w firmie. Ewidencja czasu pracy  dyscyplinuje  pracowników oraz obniża koszty, które ponosi pracodawca, gdy pracownicy spóźniają się lub wcześniej opuszczają miejsce pracy.

System ten jest również komfortowym narzędziem dla pracowników. Dzięki swojej funkcjonalności pozwala na uelastycznienie  godzin pracy.

Precyzyjne rozliczanie czasu pracy oraz automatyczne planowanie harmonogramu pracy zmianowej pozwala  na oszczędność czasu i zautomatyzowanie mozolnego planowania harmonogramu pracy. Automatyzacja tego typu zakresu jest inwestycją długofalową, jednakże  od początku wdrożenia zaczyna przynosić korzyści.

Z kolei system wspierający zarządzanie informacją i obiegiem dokumentów przyspiesza pracę i wymianę informacji oraz  dokumentów w strukturze  firmy. 

Elektroniczny obieg informacji  usprawnia pracę  dzięki szybkiemu przekazaniu dokumentu do osób zainteresowanych wewnątrz organizacji.  Zaletą takiego systemu jest poznanie ścieżki  dokumentów, czyli  ich ewidencja.

System zwiększa efektywność działania przez wspomaganie procesu kierowania ludźmi.

Niewątpliwą cechą tych systemów jest łatwy, hierarchiczny dostęp do wszystkich informacji i dokumentów tworzonych podczas obsługi procesów biznesowych w przedsiębiorstwie.

Przedstawione  systemy pozwalają na uzyskanie dokładnej analizy przedsiębiorstwa, czyli: zasobów ludzkich, struktury organizacji oraz majątku, co pozwala na pewne zarządzanie przedsiębiorstwem.

Nowoczesne  przedsiębiorstwa są świadome jak istotną rolę, w zarządzaniu, odgrywają systemy informatyczne. Te które skorzystały z dobrodziejstw komputeryzacji i wdrożyły elektroniczne systemy, wiedzą, że informatyzacja procesów biznesowych jest korzysta i co najważniejsze  … nieunikniona.

Magdalena Malec-Leśnik
magdalena.malec@alan-systems.com
Autor jest pracownikiem firmy ALAN-SYSTEMS Sp. z o.o.

Poprzedni artykułHilderbrand prezesem Endevco
Następny artykułInnotrans w Berlinie

Powiązane Artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
319ObserwującyObserwuj
274ObserwującyObserwuj
spot_img

Z ostantiej chwili