-6 C
Warszawa
wtorek, 5 grudnia, 2023

Polskie firmy spragnione nowych technologii, ale zmieniają się zbyt wolno

Jednocześnie przedsiębiorstwa znad Wisły wydają na innowacje mniej niż połowę tego, co firmy z Europy Zachodniej (średnio: 12 tys. euro rocznie, co stanowi 36%wydatków firm francuskich i 41% inwestycji firm z Niemiec) a managerowie jako główną przeszkodę w implementacji wskazują cenę dostępnych rozwiązań (37%).


W zakresie przechowywania danych wciąż stawiamy na klasyczne rozwiązania. Wśród nośników informacji królują klasyczne papierowe segregatory (40%), którym wciąż ustępują arkusze obliczeniowe (29%). Polskie firmy wciąż za to podchodzą sceptycznie do rozwiązań chmurowych, będących podstawą cyfrowej transformacji, która dzieje się na naszych oczach. Większość danych przechowujemy na biurowych serwerach (55%), a na wykorzystanie infrastruktury typu cloud zdecydowało się zaledwie 32% managerów.


W zakresie przechowywania danych wciąż stawiamy na klasyczne rozwiązania. Wśród nośników informacji królują klasyczne papierowe segregatory (40%), którym wciąż ustępują arkusze obliczeniowe (29%). Polskie firmy wciąż za to podchodzą sceptycznie do rozwiązań chmurowych, będących podstawą cyfrowej transformacji, która dzieje się na naszych oczach. Większość danych przechowujemy na biurowych serwerach (55%), a na wykorzystanie infrastruktury typu cloud zdecydowało się zaledwie 32% managerów.


Polskie firmy oczekują tanich rozwiązań technologicznych, które będą proste w implementacji, zarówno w zakresie infrastruktury jak i interfejsu użytkownika, ponieważ tylko takie umożliwiają szybkie i łatwe wdrożenie oraz przekonują pracowników, którzy zwykle niechętnie zapatrują się na nowości. Dlatego też w TomTom Telematics, staramy się dostarczać wielomodułowe rozwiązania, które mogą być dostosowane do potrzeb klienta i efektywnego zwrotu z inwestycji.  Z naszej perspektywy bardzo istotne jest indywidualne podejście do każdego przypadku oraz pomoc w okresie wprowadzania nowego rozwiązania do firmy, co skutkuje krótszym okresem wdrożeniowym.


MAREK KUJAWIŃSKI, DYREKTOR SPRZEDAŻY TOMTOM TELEMATICS POLSKA


Wśród barier ograniczających implementację nowych rozwiązań w przedsiębiorstwie najczęściej wymieniany jest koszt (37%), a także trudności wdrożeniowe (18%) i sprzeciw pracowników przyzwyczajonych do klasycznych metod (13%). Co więcej, duża część polskich managerów (46%) przyznaje, że w ciągu ostatnich pięciu lat zainwestowało w technologię, która następnie nie została w pełni wykorzystana np. ze względu na brak zasobów ludzkich, czy nie odpowiednie przeszkolenie w trakcie wdrożenia.


Wciąż mamy do czynienia ze zbyt zachowawczym podejściem nie tylko do innowacji, ale również do sprawdzonych inwestycji przynoszących długookresowe korzyści, a  zwlekanie z adaptacją nowych rozwiązań technologicznych grozi w przyszłości znacznym ograniczeniem konkurencyjności firmy. Na szczęście coraz więcej polskich managerów dostrzega potrzebę inwestycji w nowe technologie. Mimo to, wciąż trochę nam brakuje do zachodnich przedsiębiorstw.


MAREK KUJAWIŃSKI, DYREKTOR SPRZEDAŻY TOMTOM TELEMATICS POLSKA

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
321ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili