Elektroniczne awizo można zamówić składając wniosek on-line na stronie Poczty. Usługę można również zamówić w placówce pocztowej i u listonosza.
Popularne elektroniczne awizo
Jak podała w komunikacie Poczta Polska, obecnie z usługi korzysta już 300 tysięcy osób, które informację o możliwości odbioru przesyłki w placówce pocztowej otrzymują mailem lub sms-em. Tylko we wrześniu i październiku usługę zamówiło ponad 60 tysięcy osób. Takie rozwiązanie jest alternatywą dla tradycyjnego, papierowego awiza, z wyjątkiem przesyłek poleconych świadczonych na zasadach specjalnych (np. postępowania administracyjne). Przy takich przesyłkach Poczta dostarczy swoim klientom awizo w wersji i papierowej, i elektronicznej.
Polecony do skrzynki
Od teraz przez internet można również złożyć żądanie otrzymywania korespondencji poleconej bez potwierdzenia odbioru bezpośrednio do swojej skrzynki na listy. Tylko w ostatnich dwóch miesiącach usługę w tradycyjnej formie w placówkach Poczty Polskiej zamówiło 38 tysięcy klientów. "Polecony do skrzynki" pozwala zaoszczędzić czas i otrzymywać ważną korespondencję wprost do skrzynki pocztowej w domu. Dodatkowo klienci, którzy chcą skorzystać z możliwości wrzucania listów poleconych do skrzynek oddawczych, mogą również otrzymywać sms albo mail z informacją, że przesyłka polecona czeka w ich skrzynce oddawczej.
Źródło: Poczta Polska