Co trzeci przejazd wykonywany jest przez niezaładowaną ciężarówkę. Przewoźnicy mają coraz większe problemy z pozyskaniem odpowiedniej ilości kontraktów, co skutkuje dużymi stratami finansowymi i może w efekcie doprowadzić do upadłości wielu firm przewozowych. Rozwiązaniem może być tutaj współpraca ze spedycją rynków zachodnich. Dlaczego?
Z badań* przeprowadzonych przez System Trans.eu wynika, że aż 9 na 10 ankietowanych załadowców z państw takich jak Francja lub Włochy sygnalizuje chęć nawiązania kontaktów biznesowych z przewoźnikami Europy Środkowo-Wschodniej. Tak pozytywne nastawienie stanowi podwaliny pod rozbudowę przyszłych relacji biznesowych. Jakie są więc tego korzyści?
– stabilizacja wynikająca z możliwości pozyskiwania stałej ilości umów. W przeciwieństwie do liczby zleceń wewnątrz rynkowych Europy Wschodniej, transport towarów w UE i jej eksport do krajów wschodnich jest zrównoważony i nadal się utrzymuje na wysokim poziomie;
– lepsze wynagrodzenie, ponieważ stawki oferowane przez zachodnich załadowców są wyższe nawet o 16%. Przyjmowanie tego typu zleceń generuje nie tylko większe zyski dla przewoźnika, ale też pewność otrzymania płatności za przewóz. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że rynki zachodnie odznaczają się równomiernością, przez co zapotrzebowanie na przewóz ładunków pozostaje niemal niezmienne przez cały czas;
– bezpieczna współpraca, którą pomagają rozwijać platformy transportowe. To właśnie dzięki nim polepszył się dostęp do informacji o firmach, z którymi przewoźnik może podjąć współpracę. Może sprawdzić wypłacalność przyszłego partnera biznesowego czy też dotrzeć do jego dokumentacji w odpowiednim dla niego języku. Co równie istotne, ma okazję zapoznać się z opiniami, wystawionymi przez innych kontrahentów. W niwelowaniu barier pomiędzy zachodnimi załadowcami a wschodnimi przewodnikami pomagają również certyfikaty gwarantujące rzetelność i wiarygodność spedytora (np. TCF – Trans Certifited Forwarder);
– gwarancja płatności, która dokonana zostanie ze znacznie mniejszym opóźnieniem, niż w przypadku wschodniego załadowcy. Ponadto zachodnich spedytorów cechują elastyczne terminy płatności, co oznacza, że mogą one być dokonane jeszcze przed wskazanym w umowie terminem rozliczenia.
* Badania przeprowadzono wśród załadowców z Francji, Niemiec, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii w 2013 r.
Więcej dowiesz się na:
http://www.trans.eu/pl/aktualnosci/dlaczego-warto-wspolpracowac-z-zachodnim-spedytorem