Polski handel międzynarodowy rośnie – DHL Express z nowym centrum logistycznym w Krakowie

  • W Krakowie zostało uruchomione nowoczesne centrum logistyczne DHL Express. Jest to część dużego planu inwestycyjnego realizowanego w Polsce od kilku lat
  • Do rozwoju krajowej infrastruktury przyczyniają się coraz większe wzrosty branży kurierskiej w Polsce. DHL Express odnotowuje roczne wzrosty liczby przesyłek na poziomie powyżej 20 proc.[1]
  • W krakowskim terminalu będzie można obsłużyć do 400 000 ekspresowych przesyłek międzynarodowych rocznie

Nowy obiekt w Krakowie przeznaczony jest do obsługi międzynarodowych przesyłek kurierskich. To kolejna w ostatnich latach duża inwestycja firmy w rozbudowę infrastruktury w naszym kraju. Została ona stworzona z myślą o klientach z regionu, którzy chcą rozwijać swoją działalność importową i eksportową za pośrednictwem globalnej sieci DHL Express, która pozwala im na handel z ponad 220 krajami na całym świecie.

Globalny program inwestycyjny

Budowa krakowskiego terminala jest częścią największego globalnego programu inwestycyjnego prowadzonego przez DHL Express. W jego ramach tylko w ostatnich latach otworzono między innymi placówki w Katowicach, Wrocławiu, Warszawie, Lublinie, Rzeszowie, Toruniu, Łodzi, a także w październiku ubiegłego roku w Gdańsku. Wszystko w związku ze stale rosnącym wolumenem przesyłek. W ostatnich latach firma odnotowuje roczne wzrosty na poziomie powyżej 20 proc.

Od wielu lat bez przerwy rozwijamy działalność DHL Express na terenie całego kraju. W związku z nieustannie rosnącym wolumenem przesyłek dbamy o niezmiennie wysoki poziom obsługi naszych klientów – mówi Agnieszka Błaś, dyrektor ds. operacji, członek zarządu DHL Express (Poland). Wiąże się to nie tylko z doskonaleniem know-how i rozbudowywaniem kompetencji naszych pracowników, ale również z intensywnym inwestowaniem w infrastrukturę. Każdego roku w Polsce powstają nowoczesne technologicznie obiekty logistyczne DHL Express, jak choćby międzynarodowy terminal lotniczy w Gdańsku, czy właśnie otwarte centrum w Krakowie. Z pewnością nie zamierzamy na tym poprzestać, w przygotowaniu są już kolejne obiekty.

Pod względem wzrostów branży kurierskiej Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się państw na świecie. Wpływa na to w dużym stopniu stale rosnący handel międzynarodowy, a także zyskujący coraz większą popularność transgraniczny e-commerce. Świetne wyniki znalazły swoje odzwierciedlenie w opublikowanym w lutym, opracowanym przez DHL Express raporcie – Global Connectedness Index 2018, który bada światowy poziom globalizacji przez pryzmat międzynarodowych wymian informacyjnych, inwestycyjnych, osobowych, a także handlowych. Pod kątem tych ostatnich Polska zajęła 24 miejsce na 169 przebadanych krajów.

Nawet 400 000 paczek rocznie

Centrum logistyczne w Krakowie pełni funkcję service center – miejsca z którego każdego dnia wyruszają kurierzy pracujący na terenie Krakowa i okolic. Obiekt został stworzony zgodnie z najnowszymi logistycznymi standardami, z użyciem najnowocześniejszych technologicznych rozwiązań. Pozwoli to na zautomatyzowanie części wykonywanych prac, co znacznie przyczyni się do zwiększenia wydajności i efektywności procesów związanych z obsługiwaniem międzynarodowych przesyłek kurierskich. W ciągu godziny będzie ono w stanie obsłużyć nawet 1500 paczek, co daje wynik 400 000 przesyłek rocznie. Obiekt został wyposażony między innymi w automatyczny system ważąco-mierzący, który zwiększy dokładność w zakresie weryfikacji wagi i wymiarów przesyłek.

Na cały obiekt składa się magazyn o powierzchni niemal 1000 m2, a także przestrzeń biurowa, która została zaaranżowana na 271 m2. Do jego obsługi na stałe zatrudniono 14 pracowników, którzy będą wspierani przez ponad 30 zatrudnionych w regionie kurierów. Gateway został wyposażony w 34 bramy dla samochodów kurierskich, a także 4 specjalne bramy dla transportów liniowych.

DHL – Globalna firma logistyczna

DHL jest czołową globalną marką w branży logistycznej. Sieć oddziałów DHL oferuje szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL zatrudnia ponad 360 000 pracowników. Działa w ponad 220 krajach i regionach na całym świecie, bezpiecznie i rzetelnie łącząc ludzi oraz firmy, umożliwiając globalny przepływ handlu. Wyspecjalizowane rozwiązania dla rozwijających się rynków i branż (w tym handlu elektronicznego, technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, energii, motoryzacji i handlu detalicznego), odpowiedzialność korporacyjna i dominacja na rynkach rozwijających się, czynią DHL globalną firmą logistyczną.

DHL Express jest częścią Grupy Deutsche Post DHL. W 2017 r. grupa osiągnęła przychody na poziomie ponad 60 miliardów euro.

[1] Źródło: dane DHL Express

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj