12.4 C
Warszawa
poniedziałek, 25 września, 2023

Pendolino pojedzie szybciej?

Problemem jest również brak homologacji Pendolino do 250 km/h, a taką prędkość powinny one rozwijać, co zostało zapisane w wartej ponad 665 mln euro umowie. Alstom, producent pociągów, tłumaczy, że nie ma w Polsce warunków na przeprowadzenie niezbędnych testów.


Tymczasem Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju pracuje nad zmianami w rozporządzeniach. Gdy wejdą w życie, wszystkie pociagi wyposażone w system ERTMS/ETCS będą mogły poryszać się z prędkością powyżej 160 km/h, również na łukach torów.


Wbrew panującej opinii o polskich torach infrastruktura kolejowa pozwala na rozwinięcie prędkości pociągów powyżej 250 km/h. Nowe przepisy mają umożliwić, aby było to zgodne z prawem.


Zmiany umożliwią również prowadzenie pociagu powyżej 130 km/h przez jednego maszynistę jak również regulują zasady prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji.


Jedno z dwóch rozporządzeń zostanie opublikowane w kolejnym Dzienniku Ustaw a kolejne wejdzie w życie w drugiej połowie lipca bieżącego roku.


PKP Intercity, która zaplanowała trasy dla Pendolino i przeprowadziła również szkolenia dla pracowników,  od 6 maja nalicza firmie Alstom karę za każdy dzień spóźnienia w realizacji projektu. Miesiąc zwłoki za każdy pociąg będzie kosztował producenta 480 tysięcy euro.


 

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
317ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili