Wzrost przychodów wynika ze zwiększenia sprzedaży na rynku e-commerce, jak i z intensywnej dywersyfikacji usług pocztowych. W porównaniu do pierwszego półrocza 2013 roku, rynek paczek i usług ekspresowych zwiększył się o 4,8%, umacniając rolę e-handlu jako kluczowego czynnika rozwoju rynku pocztowego.
Przychody z obsługi listów pozostały na tym samym poziomie, co potwierdza spowolnienie spadku zainteresowania tym segmentem usług. Przyczyn można upatrywać w powrocie do wykorzystania poczty w bezpośrednich kampaniach marketingowych.
Tymczasem UPS zapowiedział swoje plany rozwoju usług dostawy towarów. Spółka chce rozszerzyć w Ameryce Północnej oraz Europie dwa kluczowe programy: My Choice (sieć maszyn do samodzielnego odbierania towarów) oraz Access Point (stacjonarne punkty odbioru towarów).
Czołowy kurier na świecie chce dostosowywać swoje usługi do wymagań e-konsumentów, dostrzegając perspektywy dostaw transgranicznych. W tym celu firma zdecydowała się na nabycie specjalizującej się w cross-border spółki i-parcel.
– Zapotrzebowanie na usługi logistyczne będzie rosło wraz z rozwojem sektora e-handlu, a coraz większe znaczenie będą miały dostawy transgraniczne. Póki co jednak cross-border pozostaje wyzwaniem dla operatorów logistycznych, głównie ze względu na kwestie ekonomiczne.- komentuje Rafał Brzoska z Integer.pl.