Szybka dostawa wprost do domu – raport Barometr e-shopper

215

Konsumenci coraz chętniej korzystają także z punktów nadania i odbioru (16% wskazań) i automatów paczkowych (8%). Dla 89% klientów bezpłatna dostawa jest jednym z ważniejszych czynników zachęcających do dokonania zakupów w danym e-sklepie.


– Klienci oczekują skutecznego doręczenia już w pierwszej próbie, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest dostarczenie przesyłek do miejsca, w którym przebywa odbiorca przez większą część dnia. Nie zawsze jest to dom, szczególnie w dni robocze, przez co na popularności zyskują alternatywne miejsca doręczenia takie, jak biuro, czy punkt nadania i odbioru – wyjaśnia Rafał Nawłoka, Prezes Zarządu DPD Polska.


Odbiór zamówionej przesyłki w miejscu pracy preferuje 12% ankietowanych. Doręczenie do punktu nadania i odbioru jest popularne szczególnie we Francji, gdzie z tego sposobu korzysta ponad połowa nabywców. W krajach bałtyckich z kolei sporą popularnością cieszą się automaty paczkowe. Z tej formy odbioru korzysta ponad 80% Estończyków. W Polsce dominuje dostawa do domu (82%), a z punktów nadania i odbioru w naszym kraju korzysta 12% konsumentów. 18% polskich internautów odbiera przesyłki w miejscu pracy.


Bezpłatna dostawa (89%) i przejrzyste koszty usługi logistycznej (91%) mogą zachęcić potencjalnych klientów do zakupów w sklepie internetowym. Konsumenci oczekują również sprawnego doręczenia następnego dnia (86%).


– Menedżerowie sklepów internetowych powinni wykazywać się dziś proaktywnością i skutecznie zachęcać do e-zakupów konsumentów preferujących tradycyjny kanał handlowy. Ścieżka zakupowa powinna być jak najbardziej intuicyjna, aby odbiorca docenił łatwość procesu składania zamówienia lub dyspozycji zwrotu, mimo że jest przyzwyczajony do tradycyjnych zakupów w sklepie stacjonarnym – mówi Rafał Nawłoka.


Coraz bardziej świadomi konsumenci europejscy wymagają od firm kurierskich również usług dodatkowych i większej elastyczności w doręczeniach. 83% badanych oczekuje dostawy kurierskiej z możliwością zmiany terminu odbioru, a 80% chce wcześniej znać godzinę dostarczenia przesyłki przez kuriera.


– W odpowiedzi na oczekiwania klientów już kilka lat temu wprowadziliśmy na rynek usługę Predict, dzięki której odbiorca otrzymuje kontakt do kuriera wraz z interaktywną informacją o planowanej porze doręczenia przesyłki. Innym ważnym udogodnieniem jest uruchomienie przez DPD narzędzia ułatwiającego zwrot przesyłki, dzięki któremu cała procedura dla odbiorcy odbywa się za pomocą kilku kliknięć myszką  – tłumaczy Rafał Nawłoka.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj