Byłby to 20% wzrost spowodowany głównie przez gwałtownie rozwijające się rynki z regionu Azji Południowo-Wschodniej. Wpływy z rynku e-commerce w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie tworzą razem 1/3 globalnego przychodu. Kraje te utrzymają swoje tempo wzrostu i cały czas będą zajmowały czołowe miejsca w zestawieniach regionalnych.
Analitycy z eMarketer korygują także poprzednie prognozy i przewidują, że region Azji Południowo-Wschodniej stanie się wiodącym rynkiem e-commerce do 2015 roku, nawet mimo wolniejszego wzrostu na rynku chińskim. Tymczasem w Polsce – zgodnie z raportem Internauci 2014 opracowanym przez CBOS – już prawie połowa Polaków dokonuje zakupów w sieci (74% użytkowników internetu). Coraz więcej osób nie tylko kupuje, ale również sprzedaje online (30% użytkowników internetu, 19% użytkowników pełnoletnich).
Najważniejsza grupa e-konsumentów – czyli ci, którzy regularnie kupują za pośrednictwem internetu – stanowi już 36% wszystkich użytkowników sieci (nabywają produkty w internecie co najmniej raz w miesiącu). Polscy e-konsumenci najczęściej wybierają produkty z kategorii: odzież, obuwie, elektronika. Wysoko na liście produktów, które wzbudzają zainteresowanie klientów, są także części samochodowe, zabawki oraz akcesoria dla niemowlaków.
To, co niewątpliwie napawa nas dodatkowym optymizmem to fakt, że również polska branża e-commerce zajmuje znaczącą pozycję się wśród wschodzących liderów handlu internetowego. Z tego powodu – pomimo zagranicznej ekspansji – nie mamy zamiaru ustępować miejsca na krajowym rynku pocztowo-kurierskim, a wręcz przeciwnie – będziemy zaskakiwać naszych odbiorców kolejnymi, innowacyjnymi usługami! – komentuje Rafał Brzoska Paczkomaty InPost.