Poczta Polska testuje elektryczne rowery i skutery dla listonoszy

86

W ramach projektu „Elektromobilność” pocztowcy sprawdzą w terenie Skuter Cargo oraz rower firmy Zasada Bikes. Testy ruszają  w tym tygodniu w Gliwicach oraz Raszynie.

Poczta Polska już testowała elektryczne skutery i rowery. Uwagi na temat ich sprawności w terenie zgłosiła producentom. Wprowadzono modyfikacje i ulepszone modele trafiły do pracowników Poczty.

Firma „Jeden Ślad” przekazała do placówki pocztowej w Raszynie Skuter Cargo o mocy 2000 W, który na jednym ładowaniu może przejechać do 80 km. Skuter może rozpędzić się maksymalne do prędkości 45 km/h. Jego maksymalna ładowność wynosi 220 kg. Po przeprowadzeniu od 14 listopada 2017 r. do 31 marca 2018 r. pilotażu w ramach programu akceleracyjnego „GammaRebels powered by Poczta Polska” dokonano zmian parametrów technicznych skutera. Zmodyfikowano kufer zwiększając jego ładowność o 60 kg, zamontowano większe koła oraz inaczej ułożono środek ciężkości pojazdu.    

Do dwóch placówek w Gliwicach  trafiły rowery firmy Zasada Bikes, których parametry także zostały zmienione w wyniku uwag pocztowców.  Przekazane rowery to specjalnie zaprojektowany model Nuntius 1.0  zasilany baterią PRECURSOR. Możliwy zasięg pojazdu na jednym ładowaniu to nawet 150 km, a uzależniony jest m.in. od wagi rowerzysty, pokonywanej trasy, liczby przewożonych przesyłek, a także od pojemności baterii, co pokazuje jak ważnym elementem całego systemu jest właśnie litowo-jonowy akumulator. Rowery są zasilane bateriami firmy BMZ Poland, która od pięciu lat dostarcza rozwiązania największym dostawcom usług pocztowych Europy Zachodniej. Maksymalna ładowność roweru to 80 kg.

Testowane w Gliwicach i Raszynie pojazdy elektryczne przeznaczone są do przewozu listów i mniejszych paczek, mają ułatwić pracę listonoszy.

Poczta Polska w ramach realizowanego programu „Elektromobilność” przeprowadziła w 2018 roku testy pojazdów elektrycznych do 800 kg ładowności. Brało w nich udział 15 pojazdów  kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Z kolei w październiku ubiegłego roku spółka przetestowała 15 pojazdów elektrycznych, które mają usprawnić pracę listonoszy oraz kurierów.  Spółka planuje rozpocząć wkrótce testy pojazdów powyżej 800 kg.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj