Poczta Polska i KAS usprawniają obsługę przesyłek spoza Europy

W Lublinie powstał nowy Oddział Celny Pocztowy

51

W sortowni Poczty Polskiej w Lublinie powstał nowy Oddział Celny Pocztowy, który usprawni obsługę przesyłek w pocztowym ruchu międzynarodowym. To kolejny element porozumienia, jakie w styczniu br. zostało podpisane pomiędzy Pocztą Polską, a Krajową Administracją Skarbową (KAS) Ministerstwa Finansów w sprawie współpracy, w zakresie odprawy celnej przesyłek pocztowych.

Poczta Polska po nawiązaniu współpracy z Pocztą Chińską stała się bardzo ważnym partnerem na dynamicznie rozwijającym się rynku przesyłek z Azji. Jednym z efektów tej współpracy jest uruchomienie tranzytu przesyłek pocztowych przez kolejowy port przeładunkowy w Małaszewiczach i sortownię Poczty Polskiej w Lublinie. Trafiają tu drogą kolejową z chińskich baz logistycznych w Chongqing, Tuanjiecun i Yiwiu. Dzięki temu nowy Jedwabny Szlak połączył drogą lądową Europę z Chińską Republiką Ludową i Dalekim Wschodem Azji. Poza  nią przesyłki pocztowe wędrują z Chin do Europy także drogą lotniczą, poprzez warszawskie Okęcie.

Dotychczas sortownia Poczty Polskiej w Lublinie przyjmowała ładunki z ChinaPost w kontenerach z przejścia Małaszewicze, ale bez  obsługi celnej, która była realizowana przez sortownię Poczty Polskiej w Warszawie. Zadaniem nowego oddziału będzie odciążenie warszawskiej sortowni Poczty Polskiej i przyspieszenie wprowadzenia przesyłek do obrotu krajowego oraz realizowanie tranzytu ładunku pocztowego do innych krajów europejskich.

 – Dzisiaj świętujemy wspólny sukces, który poprzedziło wiele miesięcy prac, ustaleń i analiz. Przedsięwzięcie było duże, więc duża jest też radość. Musieliśmy dokonać zmian prawnych powołujących do życia nową jednostkę organizacyjną do spraw celnych w obrocie pocztowym, zapewnić odpowiednio wykwalifikowaną kadrę do realizacji nowych zadań, jak również przeprowadzić wiele  działań organizacyjnych i infrastrukturalnych.  Dlatego chciałbym podziękować zarówno przedstawicielom Poczty Polskiej S.A., bez współpracy z którą przedsięwzięcie nie miałoby szans powodzenia jak również Dyrekcji Izby Administracji Skarbowej i wszystkim, którzy przyczynili się do tego, że możemy poprawić obsługę klientów poprzez zapewnienie odprawy przesyłek pocztowych w nowej placówce  w Lublinie – mówi nadinspektor Piotr Walczak, podsekretarz stanu, zastępca szefa Krajowej Administracji Skarbowej.

W nowej jednostce będzie pracowało 48 celników oraz 40 pocztowców. Docelowo obsługiwanych może być około 100 tys. przesyłek dziennie.

– Polska jest ważnym krajem tranzytowym. Budowa nowego, Jedwabnego Szlaku powoduje, że polski rynek jest bardzo atrakcyjny. Dlatego zdecydowaliśmy o inwestycjach w modernizację struktury logistycznej. Obsługa rosnącej liczby przesyłek z zagranicy wymaga także dobrej współpracy pocztowców i służb celnych. Ważne jest sprawne stosowanie procedur celnych na całej trasie przesyłek, w szczególności w sortowniach Poczty Polskiej, dzięki czemu przesyłki szybciej trafią do adresatów – mówi Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Obowiązkiem Poczty jest pobór opłat nałożonych przez Krajową Administrację Skarbową i odprowadzenie ich do Skarbu Państwa. Każdy towar przywożony spoza Unii Europejskiej musi bowiem przejść odprawę celną. To funkcjonariusz Krajowej Administracji Skarbowej decyduje  o zastosowaniu odpowiedniej stawki cła i VAT.

Powstanie Oddziału Celnego Pocztowego w Lublinie na terenie sortowi Poczty Polskiej w Lublinie  uregulowało rozporządzenie Ministra Finansów z 15 października 2018 r., które weszło w życie 20 listopada br.

Obsługa międzynarodowego rynku paczkowego jest jednym z trzech filarów nowej strategii rozwoju Poczty Polskiej na lata 2018–2022. Celem Poczty Polskiej jest koordynacja wymiany handlowej między Azją a Unią Europejską.  Poczta Polska chce zrealizować to zadanie przez przejęcie obsługi przesyłek pocztowych z Chin do krajów europejskich, które trafiają tu  drogą kolejową i zawarcie korzystnych umów z partnerami azjatyckimi oraz operatorami krajów europejskich.

1 KOMENTARZ

  1. To co Wam najlepiej to parcie na szkło,może byście wzięli się za poprawienie Waszych usług bo nie długo zrobicie z poczty bazar Różyckiego i będziecie sprzedawać gorące pyzy,ale do rzeczy.
    Chcę wszystkim klientom Poczty Polskiej pokazać jak się ich oszukuje. Otóż w dniu 21.11.2018 roku wysłałem do Niemiec list polecony priorytetowy:
    Nazwa zdarzenia Data i czas Jednostka pocztowa
    Nadanie 2018-11-21 11:59 UP Włocławek
    Przesyłka w transporcie 2018-11-21 15:00
    Wysłano z Polski 2018-11-23 12:43 WER Warszawa
    Wysłanie przesyłki 2018-11-24 02:48 WER Warszawa
    I zauważcie że Poczta Polska jest Księstwem Warszawskim , bo przesyłka po 2 dniach przysłana była z Polski do Księstwa Warszawskiego skąd była wysłana też nie wiadomo dokąd i co się dzieje z tym listem też nie wiadomo, a obiecano mi, że będę mógł sprawdzić gdzie ten list jest w danej chwili. Ale na koniec tego ciekawostka, otóż na drugi dzień wysłałem tj 22.11.2018 roku o godzinie 12-tej, paczkę 10 kg w to samo miejsce kurierem innej firmy , paczka była dostarczona 24.11.2018 o godzinie 11-tej. A na koniec cytat z Wesela Wyspiańskiego
    „Miałeś, chamie, złoty róg,
    miałeś, chamie, czapkę z piór:
    czapkę wicher niesie,
    róg hula po lesie,
    ostał ci się ino sznur.”
    Ośmielam się na ocenę poczty polskiej (to już sięgnęliście dna),dzwoniłem dzisiaj na infolinię czy mogą mi powiedzieć gdzie jest list a ona mi na to że ona nie wie co się dzieje z tą przesyłką Brawo Poczta Polska

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wprowadź swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj