Mobi Courier – centrum zarządzania procesem doręczenia w smartfonie kuriera

0 37

Mobi Courier jako narzędzia wspomagające proces doręczania przesyłek to często skomplikowane systemy, wymagające zaopatrzenia kurierów w drogie urządzenia. Istnieją jednak prostsze rozwiązania, dla których platformą jest telefon komórkowy kuriera. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań tego typu jest Mobi Courier polskiej firmy Opennet.pl, dostarczającej wysokiej klasy rozwiązania informatyczne dla firm z sektora TSL. 

Pomimo coraz bardziej efektywnych rozwiązań, procent niedoręczonych przesyłek w pierwszej próbie szacuje się na 4 do 10%. To problem zarówno dla odbiorcy, e-sklepu, jak
i kuriera. Obsługa przesyłek awizowanych generuje blisko 10% kosztów administracyjnych firm kurierskich, a kurier traci ponad 12% swojej wydajności z powodu złego zaplanowania trasy lub braku kontaktu z odbiorcą. Przeciętny polski e-konsument spędza rocznie średnio 1 dzień oczekując na dostawy przesyłek. Nawet 68% kupujących rezygnuje z ponownego zakupu w danym sklepie ze względu na złe doświadczenia z jego logistyką i brakiem alternatywnych form dostawy.

 

Mobi Courier zwiększa nawet o 40% skuteczność doręczeń

Efektywne radzenie sobie z problemem ostatniej mili zapewnia kilka systemów,
z których korzysta Mobi Courier. Pierwszym
z nich jest Dynamiczne wyznaczanie tras kurierskich, dostępne w systemie Trucker Plus, z którym zintegrowana jest aplikacja. Rozwiązanie automatycznie wyznacza najkrótszą trasę dostawy i aktualizuje ją
w czasie rzeczywistym uwzględniając m.in. bieżącą sytuację na drodze. Narzędzie wyposażone jest także w funkcję powiadomień odbiorcy, dzięki którym oczekująca na paczkę osoba, otrzymuje faktyczne informacje kiedy nastąpi doręczenie.

Drugi system to Dynamiczne przekierowanie ostatniej mili, w całości obsługiwany przez Odbiorcę przesyłki w ramach notyfikacji SMS/e-mail. Kurier otrzymuje w czasie rzeczywistym powiadomienia o zmianie lokalizacji doręczenia, którą może być Paczkomat, PUDO lub adres alternatywny.

W praktyce wygląda to tak, że na podstawie adresów doręczeń, aplikacja zaplanuje
i wyświetli kurierowi – w formie nawigacji – optymalną trasę doręczenia kolejnych przesyłek. Jeśli sytuacja na drodze się zmieni, np. na części wyznaczonej trasy utworzy się korek, aplikacja automatycznie zaproponuje trasę alternatywną – optymalną względem aktualnych warunków na drodze. Podobnie będzie w przypadku, gdy odbiorca paczki zmieni lokalizację doręczenia. Po otrzymaniu informacji, Mobi Courier zaktualizuje wyznaczoną wcześniej trasę, proponując nową-optymalną do nowego punktu docelowego.

 

Mobi Courier – efektywne skanowanie kilkudziesięciu kodów jednocześnie, także przy słabym oświetleniu

Równie ważna jak skuteczne doręczanie jest obsługa zleceń odbioru przesyłek. Odpowiednio zaplanowana i zautomatyzowana może przynieść duże oszczędności
i zoptymalizować czas pracy kuriera. Z Mobi Courier odbiór przesyłek może odbywać się na gotowych etykietach lub na podstawie danych pobranych z systemu firmy kurierskiej. Aplikacja umożliwia szybkie i intuicyjne skanowanie wszystkich rodzajów kodów (kreskowe, 2D, 3D) za pomocą wbudowanej w smartfon kamery. Za całość operacji odpowiedzialne jest zaawansowane oprogramowanie, które zmienia obiektyw telefonu w niezwykle skuteczne narzędzie skanujące. Według testów producenta przewyższa ono funkcjonalnie standardowe skanery, umożliwiając pobieranie naraz nawet kilkudziesięciu kodów (tyle ile zmieści się
w obiektywie), przy różnym nachyleniu obiektywu oraz warunkach głębokiego przyciemnienia (nawet nocnych).

 

Mobi Courier – mądre rozwiązanie na co dzień i na sezonowy pik

Mobi Courier to aplikacja na telefon komórkowy z systemem Android 4.0 lub wyższym. Pobierana jest samodzielnie przez kuriera ze sklepu Google Play i zmienia jego smartfon
w intuicyjne centrum zarządzania całym procesem doręczenia, umożliwiając m.in.:

  • pobranie przesyłek z magazynu firmy kurierskiej / przyjęcie przesyłek do doręczenia,
  • doręczenie na adres Odbiorcy lub punktu (Paczkomat, PUDO),
  • akceptowanie zleceń,
  • zlecenia odbioru przesyłek,
  • przyjęcie płatności kartką lub BLIK za usługę pobrania (COD),
  • rozliczenie przesyłek niedostarczonych oraz odebranych w magazynie firmy kurierskiej,
  • rozliczenie gotówki z firmą kurierską,
  • komunikację z klientem i Centralą firmy kurierskiej.

Rozwiązanie dedykowane dla smartfonów to ciekawa alternatywa dla firm kurierskich zatrudniających dodatkowych kurierów na pik. Operatorzy nie muszą wyposażać sezonowych kurierów w drogie urządzenia mobilne, których koszt zaczyna się od 3000-4000 zł. Wystarczy, że kurier zainstaluje aplikację na swoim telefonie. Koszt abonamentu – w zależności od ustaleń – może być pokrywany zarówno przez kuriera, jak i zatrudniającą go firmę.

Kategoria Ecommerce

 

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej