Tegoroczne dane Komisji Europejskiej dowodzą jednak, że wciąż istnieje wiele obszarów, które nie są wystarczająco rozwinięte – w tym m.in. europejski rynek usług cross border. Jak wynika z raportu, aż 61% konsumentów czuje się pewniej robiąc zakupy online na terenie własnego kraju niż w jakimkolwiek innym kraju Unii Europejskiej. Zmiany widoczne są również w odniesieniu do wydatków przeznaczanych na zakupy dokonywane w sieci. W Polsce aż jedna czwarta internautów deklaruje, że w kolejnym roku przeznaczy na zakupy w sieci więcej niż do tej pory.
Dane Komisji Europejskiej, zgodnie z którymi aż 61% konsumentów obawia się dokonywania zakupów online na terenie obcego kraju, wskazują, jak istotną rolę odgrywają przyzwyczajenia. Zrozumienie tych potrzeb, uświadomienie e-konsumentom korzyści płynących z handlu transgranicznego, a przede wszystkim zapewnienie efektywnych usług logistycznych w tym zakresie z pewnością pozwoli najlepszym rosnąć dużo szybciej niż wskazuje na to dynamika rozwoju e-commerce – komentuje Rafał Brzoska