Jak podbić rynek elektronicznej sprzedaży towarów luksusowych?

0 75
  • Wartość światowego rynku dóbr luksusowych wzrośnie do 2025 roku o 40 proc. i wyniesie aż 410 miliardów dolarów

  • Do tego czasu co czwarty zakup dóbr luksusowych zostanie dokonany przez internet, a połowę odbiorców będą stanowić „millenialsi” i pokolenie Z, czyli ludzie dorastający w świecie nowoczesnych technologii

  • Przedsiębiorcy oferujący towary premium coraz częściej zwracają się ku Chinom – do 2024 roku tamtejszy rynek towarów luksusowych obejmie aż 40 proc. całego sektora

Młodzi konsumenci coraz bardziej oczekują interakcji ze swoimi ulubionymi markami w internecie. Przedsiębiorcy chcący osiągnąć w najbliższych latach sukces na rynku dóbr luksusowych muszą skoncentrować się na cyfrowych platformach sprzedaży, otwierając się na nowe rynki.

Jednym z najbardziej rozwijających się sektorów rynku dóbr luksusowych jest biżuteria dla mężczyzn. Jej globalna sprzedaż osiągnęła w 2017 roku wartość 5,3 miliarda dolarów, wzrastając w ciągu 5 lat niemal o 25 proc. Najbardziej popularne są męskie pierścionki, które stanowią aż o 1/3 wartości. Na kolejnym miejscu znajdują się naszyjniki i łańcuszki. W ofercie warto uwzględnić coraz popularniejszą możliwość personalizowania produktów.

Stale rozwija się również światowy rynek srebra. Jest to jedyny metal w Wielkiej Brytanii, który odnotował wzrost liczby produktów. Amerykańscy jubilerzy odnotowali z kolei w 2017 roku wzrosty jego sprzedaży wynoszące 17 proc, szczególnie w Chinach i Indiach, które posiadają łącznie ponad połowę udziału w największym na świecie rynku biżuterii w Azji.

Pojawienie się nowej klasy średniej i jej uwielbienie do zakupów produktów premium spowodowało, że do 2024 roku chiński rynek towarów luksusowych będzie stanowił niemal 40 proc. całego sektora. Ponad połowa potencjalnych klientów mieszka jednak poza 15 największymi miastami, co sprawia, że aby wykorzystać ten potencjał, niezbędne są również skuteczne usługi dostawcze.

Nawet 20 proc. transgranicznych zakupów dokonywanych kanałami online ma wartość co najmniej 200 dolarów. Liczba ta zwiększa się jeszcze bardziej w przypadku rynku towarów luksusowych. Kluczem do sukcesu jest więc zapewnienie klientowi szybkiej i sprawnej przesyłki – mówi Łukasz Jankowski, Kierownik ds. rozwoju e-commerce w DHL Express Poland – Klienci decydujący się na dostawę klasy premium oczekują przede wszystkim jednego – szybkiego dostarczenia produktu, za który zapłacił niemałe pieniądze. Przed wysyłką towarów luksusowych takich jak droga biżuteria należy zweryfikować możliwości dostawy partnera logistycznego oraz przepisy celne kraju docelowego ponieważ nie wszystkie przedmioty mogą być transportowane w standardowej usłudze.

Dla przedsiębiorców wybór partnera logistycznego jest ważny nie tylko ze względu na ekspresową i niezawodną dostawę do klienta. W przypadku tak szybko rozwijającego się rynku bardzo ważne jest również zadbanie o odpowiedni zasięg, dzięki któremu przedsiębiorca będzie mógł dotrzeć ze sprzedażą swoich towarów w niemal każdy zakątek na świecie.

50 lat DHL

W 2019 roku DHL świętuje 50. rocznicę założenia firmy przez trzech przedsiębiorców w San Francisco w 1969 roku. DHL rozpoczął swoją działalność jako podmiot zmieniający tradycyjny przemysł dostawczy omijając biurokrację dzięki nowatorskiej usłudze dostarczania dokumentów drogą lotniczą w nocy. Od tego czasu DHL rozwinął się w rozległą na całym świecie rodzinę firm DHL zatrudniających około 380 000 pracowników w ponad 220 krajach i terytoriach, która obejmuje całe spektrum usług logistycznych i łańcucha dostaw. DHL koncentruje się na kliencie i kulturze “can-do”. Zaowocowało to pięcioma dekadami innowacji: od DHL 1000, jednego z pierwszych na świecie komputerów do przetwarzania tekstu, po wykorzystanie specjalnie skonstruowanego StreetScooter tj. przyjaznego dla środowiska pojazdu dostawczego napędzanego napędem elektrycznym. DHL podjęło zobowiązanie Mission 2050, które zakłada osiągnięcie zerowej emisji w całej grupie do 2050 r., jest nieustannie pionierem w branży logistycznej.

DHL – Globalna firma logistyczna

DHL jest czołową globalną marką w branży logistycznej. Sieć oddziałów DHL oferuje szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL zatrudnia ponad 380 000 pracowników. Działa w ponad 220 krajach i regionach na całym świecie, bezpiecznie i rzetelnie łącząc ludzi oraz firmy, umożliwiając globalny przepływ handlu. Wyspecjalizowane rozwiązania dla rozwijających się rynków i branż (w tym handlu elektronicznego, technologii, nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej, energii, motoryzacji i handlu detalicznego), odpowiedzialność korporacyjna i dominacja na rynkach rozwijających się, czynią DHL globalną firmą logistyczną.

DHL Express jest częścią Grupy Deutsche Post DHL. W 2018 r. grupa osiągnęła przychody na poziomie ponad 61 miliardów euro.

Reklama

Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej