Integer.pl dostrzega możliwości wzrostu w dynamicznie rozwijającym się biznesie paczkomatowym

Jednocześnie Grupa dostrzega możliwości dalszego wzrostu w tendencjach konsolidacyjnych, które pojawiły się na nowo zliberalizowanym, polskim rynku pocztowo-kurierskim. Celem polskiego operatora jest implementacja do końca 2013 roku kolejnych 350 Paczkomatów InPost na terenie Polski oraz 2000 urządzeń za granicą. Grupa Integer.pl ogłosiła także, że w planach ekspansji znajdują się obie Ameryki oraz Azja. Całość inwestycji easyPack docelowo może sięgnąć nawet 1 mld euro.

Greyhound uruchamia w USA dostarczania przesyłek „door-to-door”.



Amerykańska firma przewozowa Greyhound wprowadziła usługę doręczania przesyłek „door-to-door”. Spółka z siedzibą w Dallas, znana z dalekobieżnych transportów pasażerskich, dostarcza swoje rozwiązania w zakresie przesyłek od ponad 90 lat za pomocą Greyhound Package Express (GPX). Spółka realizuje w Stanach ponad 1 milion przesyłek rocznie, oferując przy tym 13.000 dziennych połączeń. Zamówienia dostarczane są tego samego dnia do ponad 3.800 destynacji w Ameryce Północnej. Oferta obejmuje zarówno opcję ekspresową, jak i możliwość przesunięcia terminu odbioru. Dotychczas klienci mogli odbierać przesyłki na miejscowych dworcach autobusowych, ale od 3 września nowa usługa obejmie dostawę „do drzwi” w 48 stanach. W celu przekazania zamówienia do domu, firma Greyhound skorzysta z usług lokalnych kurierów.



Dwukrotny wzrost sprzedaży online w Europie



Na podstawie analizy Mintel – spółki z siedzibą w Londynie, zajmującej się badaniami marketingowymi – sprzedaż internetowa w Europie podwoi się do 2018 roku i osiągnie 323 miliardy euro. Wiodące kraje w sprzedaży online (Niemcy, Francja i Wielka Brytania) nadal pozostaną liderami, natomiast wyniki sprzedaży zwiększą: Holandia, Hiszpania i Polska. Według Mintel, Norwegia i Szwecja mają najwyższy wskaźnik sprzedaży internetowej na jednego mieszkańca. Jak stwierdza John Mercer, analityk Mintel, pomiędzy północą a południem Europy zauważalna jest duża przepaść na rynku e-commerce. Północna Europa jest bardziej aktywna w zakupach online, Francja pozostaje 5 lat w tyle za takimi krajami jak Anglia czy Niemcy, podczas gdy słabsze wyniki notują: Hiszpania, Grecja, Portugalia i Włochy. Badania wskazują ponadto, że Amazon umacnia pozycję lidera sprzedaży internetowej z rosnącym udziałem w rynku, wynoszącym 9,8% w 2012 roku w porównaniu do 9,2% w 2011. Otto, największy rywal Amazon, odnotował z kolei spadek udziałów rynkowych o 3,3%.



Ankieta: Jeden na pięciu brytyjskich konsumentów częściej robi zakupy w Internecie niż w stacjonarnym sklepie



Dokładnie jedna piąta (20%) Brytyjczyków wydaje więcej pieniędzy na przedmioty kupione w Internecie, niż w stacjonarnym sklepie, podczas gdy dla kolejnych 18% zarówno sprzedaż online, jak i w sklepach stacjonarnych jest na równorzędnym poziomie. Dane dotyczące tendencji na rynku online  bazują na najnowszym Index E-Commerce przeprowadzonym przez Rakuten –  właściciela Play.com – wiodącego gracza na brytyjskim rynku e-handlu. Badanie światowych trendów handlowych sugeruje, że globalna sprzedaż e-commerce jest napędzana głównie przez popyt na odzież i akcesoria. Dwie trzecie (66%) konsumentów w Wielkiej Brytanii kupuje ubrania on-line, a jeden na czterech  użytkowników (26%) rekomenduje produkty dla przyjaciół i rodziny za pośrednictwem mediów społecznościowych.



Najważniejszą zaletą korzystania z oferty e-sklepu, z punktu widzenia uczestników z wszystkich krajów objętych ankietą, jest możliwość dokładniejszego sprawdzenia przedmiotu przed kupnem. Wśród 5 głównych powodów, dla których Brytyjczycy decydują się na zakupy drogą online, wymienia się z kolei łatwość w znajdowaniu pożądanych towarów. Według analizy, wysoko ceniona jest także dogodna forma płatności oraz możliwość skorzystania z pomocy doradcy klienta. Badanie Rakuten wskazuje, że internetowi detaliści mogą osiągać dodatkowe korzyści właśnie dzięki szerszej palecie metod płatności oraz dostępowi do wirtualnego asystenta. Zgodnie z danymi British Retail Consortium, sprzedaż online w Wielkiej Brytanii w sierpniu wzrosła o 15%.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili