6.9 C
Warszawa
czwartek, 25 kwietnia, 2024

Innowacyjność mierzona skalą światowego lidera

Wysoka innowacyjność, niezwykła wydajność i najwyższy poziom zaawansowania technologicznego – to wyróżniki nowego terminala DHL Parcel Polska, które powstało w Mosznej pod Warszawą. To jeden z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie.

7500 m2 powierzchni hali, 18 bram dla transportów liniowych, 50 kurierskich i 10 uniwersalnych. Dodatkowo 950 m2 powierzchni biurowej, punkt przyjęć i miejsca parkingowe dla samochodów kurierskich, linowych oraz klienckich. Imponująca inwestycja jest nie tylko kolejnym punktem na mapie rozwoju infrastruktury DHL w Polsce, ale także jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie. Nowa jednostka spełnia najwyższe standardy Grupy DHL.

Dzięki zastosowaniu unikalnych systemów operacyjnych i wykorzystaniu zaawansowanego shoe-sortera najnowszej generacji, w nowym obiekcie DHL Parcel udało się osiągnąć przepustowość sortowania na poziomie 7500 przesyłek na godzinę. To oznacza, że w ciągu miesiąca w obiekcie można przesortować aż 2 250 000 przesyłek, które, ułożone jedna za drugą, pokonałyby odległość dzielącą nowopowstały terminal i centralę Grupy DHL
w niemieckim Bonn. W skali roku, paczki klientów DHL Parcel, ułożone w linii jedna za drugą, przemierzyłyby ponad 16 200 km. i dotarłyby aż do Sydney, gdzie znajduje się jeden z najdalej położonych, względem Polski, oddziałów Grupy DHL.

To imponujący wynik, który plasuje jednostkę operacyjną w Mosznej wśród najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych placówek tego typu, nie tylko w skali Polski, ale także Europy. W DHL ciągle rozwijamy naszą ekspercką wiedzę techniczną i nie obawiamy się podejmowania odważnych kroków. Dlatego, podczas budowy obiektu, mając do dyspozycji wszystkie rozwiązania technologiczne, dostępne na rynku, zastosowaliśmy szereg innowacyjnych rozwiązań, wyznaczając nowe kierunki w podejściu do infrastruktury operacyjnej – komentuje Agnieszka Świerszcz, Prezes Zarządu DHL Parcel Polska. Wielopoziomowy zautomatyzowany system transportu wewnętrznego, wyposażony w najnowocześniejsze linie sortownicze i układ przenośników, pozwala na znaczne usprawnienia w pracy zespołu nowej jednostki, a także na jeszcze szybszą, elastyczną i dostosowaną do oczekiwań realizację zleceń klientów – wyjaśnia.

Takie zaplecze operacyjne wymaga odpowiedniej przestrzeni. Dlatego łączna powierzchnia obiektu i terenów przyległych to blisko 60 000 m2, co równa się 253 kortom tenisowym! Gdyby zamienić tę powierzchnię na parking, mógłby pomieścić aż 5149 samochodów.

Należy podkreślić, że w firmie bardzo istotna jest kwestia społecznej odpowiedzialności biznesu, a wszelkie działania proekologiczne, w ramach globalnej strategii „Go Green”, realizowane są z najwyższą starannością. Dlatego w terminalu w Mosznej, podobnie jak w każdym nowopowstałym obiekcie DHL, obok technologii wspierających procesy logistyczne, nie mogło zabraknąć także rozwiązań dedykowanych ograniczeniu emisji dwutlenku węgla i zrównoważonemu zarządzaniu energią. Jednym z przykładów jest wykorzystanie energooszczędnego oświetlenia LED i systemu automatycznego zarządzania oświetleniem. Efekt? Zmniejszenie zużycia energii elektrycznej o 70%. Dzięki temu, w każdym miesiącu pracy obiektu zostanie zaoszczędzone aż 50 000 KW energii elektrycznej. To tyle, ile potrzeba do zasilenia 750 samochodów elektrycznych. W obiekcie wykorzystano także instalacje przystosowane do ładowania samochodów elektrycznych oraz systemy służące odzyskiwaniu wody w ramach wewnętrznego obiegu.

– W DHL pamiętamy również, że każdy sukces zaczyna się od zespołu. Terminal w Mosznej to nie tylko najwyższej klasy systemy logistyczne, ale także profesjonalny, wysoko wykwalifikowany zespół pracowników DHL Parcel. To ludzie z szerokim doświadczeniem i niezwykłą pasją. To oni są gwarancją pewności i najwyższej jakości usług, jakie finalnie oferujemy naszym klientom – podkreśla Agnieszka Świerszcz. Prace inwestycyjne rozpoczęły się w sierpniu 2018, a pierwsze testy procesów operacyjnych wystartowały kilka tygodni temu. Centrum zostało wybudowane w systemie BTS (build to suit), dlatego każdy jego element jest kompozycją precyzyjnie zdefiniowanych oczekiwań DHL Parcel oraz pełnego dostosowania dedykowanych rozwiązań, dla osiągnięcia jak najwyższej efektywności oferowanych usług.

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
316ObserwującyObserwuj
318ObserwującyObserwuj
spot_img

Praca w Motorola Supply Chain & Procurement, czyli jak wygląda bycie Motorolaninem

Przyświeca nam jeden cel – pomagać innym, aby w najważniejszych momentach stawali na wysokości swoich zadań. Wartości firmy są dla nas fundamentem wszystkich działań....

Z ostantiej chwili