Do najbardziej dojrzałych rynków w Europie Zachodniej należą: Francja, Wielka Brytania oraz Holandia. Najwyższa sprzedaż – na poziomie 107,1 mld euro – odnotowywana jest na Wyspach.
Prognozy sektora e-commerce na koniec 2014 roku potwierdzają pierwszą pozycję tego kraju – szacuje się, że łączna sprzedaż online w Wielkiej Brytanii osiągnie już niebawem wartość 127,4 mld euro. Francji i Holandii przypisuje się 2. i 3. miejsce (odpowiednio 57,5 mld euro i 11,5 mld euro). Czwarte miejsce przypadnie Irlandii, która na koniec 2014 roku osiągnie sprzedaż na poziomie 5,2 mld euro. Kolejne miejsca to Belgia (6. pozycja i 4 mld euro) oraz Luksemburg (7. pozycja i 529 mln euro przeznaczonych na zakup produktów online). Warto jednak podkreślić, że Wielka Brytania będzie jedynym krajem, w którym wzrost e-commerce będzie silniejszy niż w 2013 roku. Ponadto szacuje się, że na Wyspach – w latach 2014-2018 – w każdym roku dostarczanych będzie 1,35 mld przesyłek „pochodzących z sieci”. Oznacza to wzrost na poziomie 29% w odniesieniu do liczby dostaw odnotowanych w 2013 roku.
Według Barclays’ Last Mile Report, przygotowanego przez analityków Conlumino, aż 20% tych przesyłek to ubrania oraz obuwie zamawiane właśnie drogą online. Drugie miejsce w tym zestawieniu należeć będzie do produktów z kategorii: „film” oraz „muzyka”. Na podium – do 2018 roku – znajdą się również dostawy produktów spożywczych.