22.7 C
Warszawa
piątek, 19 sierpnia, 2022

Europa: do 2020 roku e-handel będzie stanowić ponad 50% sprzedaży detalicznej

Badanie podkreśla, ze wartość handlu cross-channel w Europie osiągnie w tym czasie poziom 704 mld euro, co oznacza wzrost wobec kwoty 457 mld euro, jakie wygenerował on w tym roku.Transakcje cross-channel rozumiane są jako te, które konsumenci inicjują za pośrednictwem internetu, jednak ich finalizację przeprowadzają poza nim. 


Według badania przeprowadzonego przez ośrodek Forester, połączenie kanału cross-channel z handlem internetowym może przełożyć się na wzrost wartości sprzedaży do poziomu nawet 947 miliardów euro. Zmiany te najbardziej odczuwalne będą w północnej części Europy, a według prognoz przesunięcia z tradycyjnego modelu sprzedażowego do kanału online do 2020 roku najbardziej widoczne będą w Wielkiej Brytanii. 


Co ciekawe, z raportu wynika, że aż 21% dorosłych Europejczyków regularnie przegląda i poszukuje produktów w internecie. Z kolei sporadyczne korzystanie z oferty e-sklepów deklaruje 26% z nich.


Założenie, zgodnie z którym do 2020 roku aż 53% całkowitej sprzedaży w Europie będzie generował właśnie kanał elektroniczny oznacza, żefirmy mają już tylko pięć lat na zdobycie pozycji na rynku e-commerce. To kluczowy moment, w którym wszystkie zainteresowane nim podmioty powinny skupić się na wdrażaniu innowacji i wykorzystaniu efektu pierwszeństwa ugruntowującego ich siłę w branży. W mojej ocenie nie należy skupiać się na rozwiązaniach nieefektywnych i nieekonomicznych – takich, jak chociażby dostawy za pomocą dronów – które nie będą miały masowego zastosowania – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl 

Powiązane Artykuły

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
319ObserwującyObserwuj
274ObserwującyObserwuj
spot_img

Z ostantiej chwili