22.7 C
Warszawa
wtorek, 9 sierpnia, 2022

E-commerce w Europie – stan obecny, trendy, szanse

Respondenci reprezentowali sklepy z różnych branż: (większość, 58% z modowo-obuwniczo-tekstylnej, 26% z wnętrzarskiej, ale także z takich jak kosmetyki, zdrowie i uroda, zabawki, czy sport i outdoor) oraz różnej wielkości (45% z nich posiada w ofercie między 1001 i 10000 produktów, 33% ponad 10000, a 20% od 1 do 1000).


Efektem badania jest raport, który niniejszym prezentujemy.


 


Zadowoleni, optymistyczni, świadomi ograniczeń


Wyniki pokazują, że znakomita większość sklepów jest umiarkowanie zadowolona (56%) lub zadowolona (31%) z obecnego stanu rynku w swoim kraju. Większość z nich także optymistycznie (52%) lub umiarkowanie optymistycznie (26%) ocenia jego dalszy rozwój. Wśród barier utrudniających prowadzenie biznesu wymieniają przede wszystkim obecność dużych międzynarodowych graczy (37% ocenia ją jako znaczącą, 20% jako bardzo znaczącą), a także otoczenie prawne i podatkowe (dla 27,27% – znaczące, dla 12,12% – bardzo znaczące). Niska popularność zakupów online oraz ograniczenie technologiczne mają mniejsze znaczenie. Respondenci zidentyfikowali także główne czynniki powstrzymujące konsumentów od dokonywania zakupów online. Są to przede wszystkim: bezpieczeństwo płatności, brak fizycznego kontaktu z produktem, czy brak odpowiedniej komunikacji ze sklepem przed i po transakcji.


 


W pogoni za młodym konsumentem


Biorące udział w badaniu sklepy przyznają, że tzw. pokolenie milenijne to dla nich istotna grupa docelowa. Tak można bowiem wytłumaczyć podejmowane przez nich działania promocyjne. 86% z nich wskazuje na rozbudowaną obecność w mediach społecznościowych, 70% – na marketing treści (poza wideo) i na dedykowane kampanie displayowe, 62% natomiast współpracuje z influencerami. Nieco mniej popularne są wideo marketing (48%) czy własna aplikacja (37%). W mediach społecznościowych króluje Facebook (korzysta z niego 90% sklepów biorących udział w badaniu), Instagram (76%) i Twitter (41%). Wykorzystanie Snapchata deklaruje zaledwie 15% biorących udział w badaniu sklepów.


 


Trendy


83% biorących udział w badaniu uważa, że ich rynek podąża za obecnymi trendami, przy czym według 39% jedynie umiarkowanie. Przedstawiciele odpowiedzieli także na pytanie o trendy, które wdrażają lub planują wdrożyć w najbliższych 3 latach w swoich biznesach. 70% wskazało innowacyjne metody płatności, również 70% poszerzenie działalności na kanały offline, 65% użycie Big Data, 64% nowe opcje dostawy, a 37% chatboty do komunikacji z klientami.



Operacje transgraniczne


72% respondentów deklaruje, że prowadzi sprzedaż za granicą, a 50%, że aktywnie promuje swoje usługi na zagranicznych rynkach. Zapytani o bariery utrudniające ekspansję zagraniczną, wymieniają przede wszystkim trudności z logistyką dostaw, silną konkurencję na rynku zagranicznym, czy adaptację strony do innych języków. 

Powiązane Artykuły

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Jesteśmy również na

4,159FaniLubię
319ObserwującyObserwuj
275ObserwującyObserwuj
spot_img

Z ostantiej chwili