Projekt zostanie uruchomiony w 2015 roku w Berlinie i będzie realizowany we współpracy ze spółką kurierską DHL oraz z firmą z branży e-commerce – Zalando.
Adresaci przesyłek będą mogli wystawiać przed domem rozkładany pojemnik, zwany „PackageButler” za każdym razem, gdy będą oczekiwać na dostawę. Dzięki temu, kurierzy DHL – po otwarciu pojemnika – zostawią w środku przesyłkę, a następnie zabezpieczą kontener. Testy będą prowadzone na grupie 200 Klientów Zalando w Berlinie, a ich celem będzie jak najlepsze przygotowanie „PackageButler” do szerszego wprowadzenia na rynek.
Idea Deutsche Telekom to nic innego, jak odmiana paczkomatów – tyle że może być mniej bezpieczna i mało efektywna finansowo. Rola bezpieczeństwa paczek jest coraz częściej analizowana – konsumenci zamawiają coraz bardziej wartościowe towary on-line i oczekują gwarancji ich otrzymania- komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.