Strona główna Wiadomości E-Commerce Amazon umożliwi zwrot zakupionych towarów przez paczkomat

Amazon umożliwi zwrot zakupionych towarów przez paczkomat


Amazon.com wprowadził nową usługę, która umożliwia konsumentom zwrot niechcianych zakupów za pomocą paczkomatów. Duże, metalowe paczkomaty powstały z myślą o wysyłce paczek i zostały ustawione w dogodnych lokalizacjach – warsztatach, sklepach osiedlowych i spożywczych – dużych, amerykańskich miast.


Usługa ta ma pomóc w rozwiązaniu problemu, który jest zmorą dla Amazona i innych e-detalistów. Szacunkowo, ok. 1/3 zakupów online jest ostatecznie zwracana, co generuje dodatkowe koszty dla sprzedawców, którzy w niektórych przypadkach płacą podwójnie – za przesyłkę w dwie strony.


Pakowanie i wysyłanie zamówień, to główny koszt, który ponosi Amazon. W ostatnich latach, firma bardzo mocno inwestowała w rozbudowę swoich magazynów, które budowała blisko centrów miast. Celem takiego działania miało być skrócenie czasu dostawy. W 2013 r. Amazon wydał 8,59 miliarda dolarów na dostawę zamówień; rok wcześniej koszty te wyniosły 6,42 miliarda dolarów.



Amazon.com ogłosił także zawieszenie usługi darmowej przesyłki “Super Saver”. Do tej pory mieszkańcy: Belgii, Danii, Finlandii, Gibraltaru, Holandii, Islandii, Luksemburga, Polski, Portugalii i Szwecji nie musieli płacić za swoje zamówienie, jeśli jego wartość przekraczała 25 funtów. Opcja “Super Saver” została wprowadzona w listopadzie 2012 r. i uczyniła amerykańskiego potentata w e-handlu liderem na rynku europejskim.


Przedstawiciele Amazona nie podali żadnych powodów nagłej zmiany w polityce wysyłania zamówień. Niewątpliwa przewaga amerykańskiego giganta została utracona, co z kolei bardzo ucieszyło lokalną konkurencję. Dopóki Amazon nie zdecyduje się na otwarcie lokalnych e-sklepów, pozycja jego krajowych graczy nie będzie zagrożona.


 

Exit mobile version