10. urodziny KurJerzy.pl

0 324

Jedna z pierwszych platform do porównywania cen i zamawiania usług kurierskich – KurJerzy.pl – ma już za sobą pierwszą dekadę funkcjonowania. Praktycznie od startu zyskowny biznes, najlepsze wyniki osiąga od ostatnich dwóch lat po fundamentalnej przebudowie platformy.

KurJerzy.pl umożliwia zamawianie usług kurierskich zarówno na potrzeby firm jak i klientów prywatnych. Specjalizuje się w obsłudze przesyłek zagranicznych – porównując ceny wysyłek do ponad 200 krajów świata oraz w obsłudze sektora e-commerce, w szczególności w wysyłce dokumentów.

Trafne założenia

Dla rozwoju platformy najważniejsze były założenia ustalone jeszcze przed rozpoczęciem działalności. Zarządzający postanowili współpracować jedynie z czołowymi firmami kurierskimi, by uniknąć problemów z realizacją zamówień, np. z powodu problemów kadrowych przewoźnika. KurJerzy.pl współpracują obecnie z DHL, UPS, GLS, INPOST, RUCH oraz DPD UK. Strategicznie istotna była również decyzja o sprzedaży w modelu pre-paid. 
– Wiele firm o podobnym profilu miewało problemy z uzyskaniem zapłaty za wykonane usługi, co w efekcie mogło się przekładać na nieterminowe zapłaty wobec dostawców i przewoźników. Właściwe ustawienie tego tematu pozwoliło nam uniknąć tych problemów i umożliwiło skupienie się na rozwoju przedsiębiorstwa – zauważa Marek Richert, współtwórca KurJerzy.pl.

Przełomowe decyzje

Ważnym momentem w rozwoju była decyzja o przebudowie serwisu, a w zasadzie stworzenie go od podstaw. Prace trwały trzy lata i zakończyły się w 2018 roku.
– Decyzja o budowie nowej platformy od podstaw była strzałem w dziesiątkę. Świadczą o tym wyniki, które od 2018 roku rosną jeszcze szybciej. Dzięki rozwiązaniom analitycznym wdrożonym w naszym serwisie możemy bardzo szybko podejmować właściwe decyzje o kolejnych działaniach – mówi Marek Richert z platformy KurJerzy.pl.

Dostarczone wyniki

Platforma już po sześciu miesiącach od startu w 2010 roku, zaczęła przynosić zyski. W ubiegłym roku przychody ze sprzedaży usług kurierskich wyniosły 6,6 mln zł i były o 50 proc. wyższe w porównaniu do 2018 roku. Wypracowano również niemal 2 mln zł marży.
Przeciętna miesięczna liczba klientów wzrosła o 60 proc., a łączna liczba przesyłek wzrosła aż o 70 proc. w stosunku do 2018 roku.
– Dużym sukcesem jest wzrost wolumenu przesyłek zagranicznych. Udało nam się go zwiększyć aż o 450 proc. rok do roku. Aktualnie więcej niż co ósme zamówienie to właśnie przesyłka zagraniczna. W tym roku przewidujemy uzyskanie jeszcze lepszych wyników – komentuje Marek Richert z platformy KurJerzy.pl.
Kurjerzy_info8.png

Plany na 2020

W najbliższym czasie zespół KurJerzy.pl chce zwiększyć nie tylko udział przesyłek zagranicznych w  przychodach. Chce również zwiększyć udział klientów hurtowych w ogólnej liczbie zamawiających. Dlatego też udostępniono API, które zawiera wszystkie funkcje dostępne w serwisie.
– Wdrażamy również narzędzia, które ułatwiają tworzenie większej liczby zamówień, co jest kluczowe przy współpracy ze średnimi i dużymi firmami z branży ecommerce. Cały czas pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, by zoptymalizować i przyspieszyć proces zamówień – dodaje Marek Richert. – Zaplanowaliśmy automatyzację procesu obsługi zdarzeń występujących po stronie nadawców i odbiorców. W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów reagować będziemy w możliwie najkrótszym czasie, bez niepotrzebnego angażowania klientów. 
Serwis KurJerzy.pl przykłada dużą wagę do dzielenia się wiedzą z klientami, chociażby zamieszczając artykuły blogowe. – W ubiegłym roku rady dotyczące przygotowania przesyłki pozwoliły nam wyeliminować o ponad połowę liczbę problematycznych przesyłek. Mniej doliczeń z powodu źle zapakowanej przesyłki to więcej zadowolonych klientów. Zamierzamy dalej rozwijać tę przestrzeń  – dodaje Marek Richert.
Może ci się spodobać również

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. AkceptujDowiedz się więcej